انرژی

تکلیف کارت سوخت بعد از خرید و فروش خودرو چیست؟

فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی برای مالکان خودرو یا موتورسیکلتی که فاقد کارت سوخت‌اند، درحالی ادامه دارد که از سوالات اساسی در این فرآیند تکلیف کارت سوخت بعد از خرید و فروش خودرو است.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی از سوم آذرماه، به چهار روش مختلف مراجعه به سامانه سامانه الکترونیکی خدمات دولت همراه، اپلیکیشن خدمات دولت همراه ، پلیس +۱۰ و کد دستوری #۴* آغاز شده و تا ۲۴ آذرماه ادامه دارد. این‌که تکلیف کارت سوخت بعد از خرید و فروش خودرو چه می‌شود و آیا مالک خودرو باید بعد از خرید خودرویی که نوشماره نیست، برای اخذ کارت سوخت اقدام کند یا خیر، از سوالات متداول فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت است.

بر این اساس چنانچه پیش از این مالک خودرو، خودروی خود را به فروش رسانده و با پلاک خودروی سابق خودروی جدید خریداری کرده است، باید برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کند. زیرا VIN (کد شناسایی ۱۷ رقمی خودرو) در این فرآیند تغییر یافته و کارت سوخت جدید باید طبق این کد صادر شود.

همچنین بخوانید

این درحالی است که اگر فردی خودرو خریده باشد، اما کارت سوخت به نام مالک قبلی باشد، نیازی به ثبت نام مجدد ندارد و هم‌چنان می‌تواند از آن استفاده کند؛ زیرا کارت سوخت بر اساس شماره VIN (کد شناسایی ۱۷ رقمی) خودرو صادر می‌شود.

به عبارت دیگر، کارت سوخت بر اساس شماره وی.آی.ان خودرو و نه اطلاعات شناسنامه‌ای مالک و یا شماره پلاک صادر می‌شود، بنابراین نیازی به ثبت‌نام مجدد کارت سوخت نیست. با این حال اگر مالکان جدید خودرو اصرار به دریافت کارت سوخت به نام خود دارند، باید از طریق شیوه‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و چنانچه این اقدام را انجام دهند، کارت سوخت کنونی آن‌ها سوخته و کارت جدید  از طریق شبکه بانکی صادر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا