تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

لزوم تسریع در رفع موانع تجاری ایران و روسیه

نائب رئیس کنفدارسیون صادرات و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بر ضرورت تسریع در رفع موانع و مشکلات تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قدیر قیافه در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون در راستای افزایش همکاری های تجاری بین ایران و روسیه موانع جدی وجود دارد که بایستی این موانع با برنامه ریزی و سیاست گذاری های مناسب از مسیر راه برداشته شود.

وی همچنین اظهارداشت: بخش عمده ای از این مشکلات به مسائل داخلی کشور مربوط می شود که باید مسئولان گام های بلندی در جهت رفع موانع مزبور بردارند.

نائب رئیس کنفدارسیون صادرات و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: صدور بخشنامه ها و دستور العمل های خلق الساعه ارزی از جمله موانع جدی بر سر راه صادرات ایران با روسیه است.

وی افزود: برای افزایش صادرات بین دو کشور باید مسئولان از تصمیمات لحظه ای و فاقد پشتوانه کارشناسی به شدت پرهیز کنند.

قیافه در ادامه تامین مالی صادرکنندگان ایرانی، صدور ضمانت نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و بحث مبادلات مالی را از دیگر چالش ها در این مسیر دانست و اظهارداشت: در حال حاضر بخشی از مشکلات مبادلات مالی ایران و روسیه با تاسیس یک بانک روسی با سرمایه ۱۰۰ درصد ایرانی در کشور روسیه رفع ورجوع می شود اما در این حوزه تجار وبازرگانان همچنان با تنگناهای زیادی مواجه هستند.

وی همچنین عدم آشنایی و شناخت کافی تجار و فعالان اقتصادی ایران و روسیه نسبت به توانایی ها و امکانات اقتصادی و صنعتی دو کشور را از دیگر موانع بر سر راه توسعه صادرات تهران – مسکو برشمرد و گفت: بسیاری از کالاهای که هم اکنون در ایران با کیفیت عالی و استاندارد های بالا تولید می شود طرف روسی از وجود چنین امکاناتی در ایران بی خبر بوده ضمن اینکه ایرانی ها نیز در همین حد و اندازه از امکانات تکنولوژیک و تامین کالای روس ها اطلاع کافی و لازم را ندارد.

نائب رئیس کنفدارسیون صادرات و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: این اطلاعات نشان می دهد کم کاری های زیادی در تمامی حوزه ها از سوی بخش های دولتی و خصوصی دو کشور وجود دارد از اینرو ضرورت ایجاب می کند با توجه به اهمیت موضوع اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و همچنین شورای بازرگانی مشترک روسیه و ایران در راستای رفع این مشکلات و همینطور معرفی صحیح ظرفیت های اقتصادی و صنعتی دو اقتصاد اهتمام جدی داشته باشند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا