بورسبورس اوراق

حجم معاملات ۹۳ درصد رشد کرد

شاخص کل بورس تهران امروز با روندی کم نوسان همراه شد و افت ۱۹۰ را به ثبت رساند. با این وجود اقبال امروز بازار سهام به صنایع کوچک منحر به رشد شاخص هم وزن شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دماسنج بازار سهام امروز در سطح ۱۶۶هزار و ۸۹۱ واحد قرار گرفت. در همین رابطه شاخص هم وزن با رشد ۰.۰۷ واحدی همراه شد و به رقم ۱۹هزار و ۵۴۷ واحد رسید. رونق نسبی صنایع کوچک امروز در حالی این شاخص را مثبت کرد که خودرو بیشترین حجم خرید را در میان گروه های بورسی به خود دید.

بررسی روند معاملات امروز بورس تهران حاکی از رشد حجم و ارزش معاملات نسبت به روز گذشته است. ارزش معاملات بورس در حالی به رقم ۵۴۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز  گذشته۵۹ درصد رشد داشت. حجم معاملات نیز با رشد ۹۳ درصدی نسبت به روز قبل به رقم ۲میلیارد و ۴۰۵ میلیون سهم رسید. به زعم بسیاری از کارشناسان بورسی ، رشد چشمگیر حجم معاملات به دلیل ارزندگی این روزهای بورس برای سرمایه گذاری است. با توجه به اصلاح قیمتی مدت اخیر، به نظر می رسد قیمت بسیاری از سهام برای سرمایه گذاری مناسب است.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک ملت با ۱۱۳ واحد، پتروشیمی خلیج فارس با ۷۴ واحد و بانک صادرات با ۶۳ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۲۰ واحد، پالایش نفت تهران با ۸۴ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۶۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

گروه خودرو در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۹۵۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد. گروه بانک به ارزش ۹۵۳ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۳۵۴ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش ۳۳۵ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه اطلاعات و ارتباطات نیز با معاملاتی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

یکی از مهمترین نکات امروز معاملات بورس مربوط به چرخش مالکیت بورس است. به این ترتیب خالص تغییر مالکیت بورس به حدود ۱۵ میلیارد تومان و به نفع حقوقی های بازار بود. حقوقی ها امروز در حالی حمایت بیشتری از بورس داشتند که بیشترین خرید این افراد در نمادهای فراورده های نفتی بود. در ادامه محصولات شیمیایی بیشترین حجم حمایت از بزرگان بازار را به خود دید.

در سمت مقابل حقیقی ها عمده تقاضای خود را در نمادهای بانکی داشتند و خودرو در رده دوم تقاضا از سوی سهامداران قرار گرفت.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا