بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ورود و نفوذ نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) چه تاثیری برای فین‌تک‌ها دارد؟

باتوجه به برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و شرایطی که انگلستان در حال حاضر دارد، بایستی اقداماتی توسط دولت‌ها اتخاذ شود و این اطمینان حاصل شود که آیا شرایط و الزامات موردنیاز برای موفقیت کسب‌وکارها وجود دارد یا نه.

درگزارشی به نام Ready, Set, Report که از طرف کنفدراسیون صنعت بریتانیا (CBI) منتشر شد، عنوان شد که باتوجه به اینکه انگلستان در سال ۲۰۲۳ از پهنای باند تمام فیبری و در سال ۲۰۲۷ از نسل پنجم شبکه‌های سیار (۵G) بهره‌مند خواهد شد، درنتیجه باوجود محدودیت‌های مالی و سیاستی که وجود دارد، ممکن است مشکلاتی برای انجام تبادلات بین‌المللی برای برخی کسب‌وکارها به وجود آید.

همچنین بخوانید

توصیه کنفدراسیون صنعت بریتانیا اعمال و به کارگیری از قوانینی است که این اطمینان را ایجاد می‌کنند که هر اموال و دارایی جدیدی دسترسی به پهنای باند گیگابیت داشته باشند، تمام پروژه‌های زیرساختی دولت شامل پهنای باند فیبر کامل باشند و با افزایش آگاهی میان افراد، سرعت استفاده و به کارگیری ۵G را افزایش دهند.

۵G سرعت ارتباط و اتصال را افزایش خواهد داد و این اتفاق چه معنایی می‌تواند برای صنعت فین‌تک داشته باشد؛ صنعتی که در آن آنی بودن اتفاقات و اینکه مشتریان با چه سرعتی می‌توانند پولشان را مدیریت کنند و داده‌هایشان را به‌صورت امن منتقل کنند، از مهمترین موارد است.

متیو فل، مدیر ارشد سیاست‌گذاری CBI توصیف جالبی در این باره انجام داده است. به گفته او: «اگر داده را به‌عنوان نفت جدید در نظر بگیریم، درنتیجه اتصال دیجیتال را می‌توان لوله‌ای تصور کرد که آن را منتقل می‌کند.اتصلات یکپارچه، از شبکه‌های تمام فیبری گرفته تا شبکه ۵G، فرصت‌های بی‌سابقه‌ای برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در سراسر انگلستان به وجود می‌آورد.»

علاوه بر افزایش سرعت پرداخت‌ها، اظهار نظر فل درمورد داده‌ها، این سوال را به وجود می‌آورد که ۵G چطور می‌تواند مشکلات مربوط به تاخیر فرایندها را بهبود بخشد و اینکه باتوجه به افزایش استفاده از APIها در بخش‌های مختلف، واسطه‌ها چطور می‌توانند با سرعت بیشتری به اطلاعات مشتریان بانک‌های مختلف دسترسی پیدا کنند.

فل در صحبت‌هایش به این موضوع هم اشاره می‌کند که در کشورهایی که به‌عنوان خانه‌ای برای ترکیبی از غول‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها، که درواقع ستون فقرات اقتصاد به شمار می‌آیند، معنا و مفهوم دیجیتال باید در آن محیط و جامعه آزاد و رها شود. به گفته فل، فناوری جهانی ۵G می‌تواند به طور بالقوه و تا سال ۲۰۳۰، ۱۷۳ میلیارد پوند به اقتصاد انگلستان بیفزاید. همچنین شرکت‌ها هم روی افزایش تولیدات و بهره‌وری‌شان روی این فناوری حساب باز کرده‌اند.

همانطورکه قبلا هم به آن اشاره کردیم موضوع ۵G فقط درباره سرعت نیست بلکه موضوعاتی ازقبیل کاهش زمان تاخیر است که یکی از موفقیت‌آمیزترین اتفاقات در حوزه فین‌تک خواهد بود چراکه این ماجرا به افراد میلنیال و کسانی که اطلاعاتی درباره سرمایه‌گذاری در سهام ندارند این امکان را می‌دهد تا وارد این فضا شوند.

درواقع فناوری ۵G می‌تواند فناوری حیاتی برای صنایعی باشد که در آن ثانیه‌ها هم حساب می‌شوند و اهمیت دارند. بدون شک داده‌های سریع می‌تواند سرعت شناسایی و احراز هویت را افزایش دهد و تامین‌کنندگان هم می‌توانند از فرایند امنیت دو مرحله‌ای وارد فرایند یک مرحله‌ای شوند؛ البته به شرطی که فرایندهای امنیتی به درستی انجام شود.

منبع: Forbes

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا