انرژیصوت

معافیت کاهش تولید نفت؛ شفاهی آری، کتبی نه!

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: بحث معافیت سه کشور ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید نفت فقط در مصاحبه مطبوعاتی رئیس اجلاس اوپک مطرح ولی در بیانیه پایانی اوپک به این معافیت هیچ اشاره ای نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد علی خطیبی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: کشورهایی که در شرایط نرمال بسر نمی برند بطورطبیعی باید از کاهش تولید نفت مستثنی شوند.

وی همچنین اظهارداشت: سرجمع در بیانیه اخیر اوپک به کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه نفت بر مبنای ماه اکتبر تصریح اما راجع به سهم هر کشور از این میزان کاهش هیچ بحثی مطرح نشده است.

همچنین بخوانید

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: طی ماه اکتبر برخی از کشورها بیش از سهمیه و برخی از کشورها مثل ایران کمتر از سهمیه خود تولید کردند که متاسفانه بجای سهمیه بندی های قبل تولید این ماه مبنا قرار گرفته است.

وی افزود: مطابق این بیانیه مقرر شد در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه طی سال آینده میزان تولید نفت اوپکی و غیر اوپکی کاهش یابد که از این میزان ۴۰۰ هزار بشکه مربوط به روسیه و چند کشور غیر اوپکی همکار اوپک است.

خطیبی اظهارداشت: این تصمیم ضمن آرامش بخشی به بازار نفت می تواند در راستای توقف روند نزولی قیمت ها و همینطور از سقوط نگرانی های قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی بسیار موثر باشد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا