ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بینش جدیدی در سرمایه‌گذاری زیست‌بوم استارتاپی رخ داده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در آیین امضا قرارداد سرمایه‌گذاری حرکت اول (همراه اول) با یک شرکت دانش‌بنیان گفت: بینش جدیدی در سرمایه‌گذاری زیست‌بوم استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مجموعه‌های بزرگ رخ داده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سورنا ستاری در آیین امضا قرارداد سرمایه‌گذاری حرکت اول (همراه اول) با یک شرکت دانش‌بنیان گفت: مشکل بزرگ در اکوسیستم استارتاپی کمبود سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر است. استارتاپ ها زمانی که رشد می‌کنند نیاز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارند و اگر به آنها بی‌توجهی کنیم سرمایه‌گذار خارجی جذب می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به این‌که سرمایه‌گذار خارجی نیز در نوع خود قابل اهمیت است و مشکل محسوب نمی‌شود، بیان کرد: اگر شرکت‌های بزرگی مانند همراه اول یا سایر شرکت‌های فعال ایرانی در این حوزه مانند (همراه اول، ایرانسل، رایتل و غیره) به این نتیجه برسند که برای دستیابی به آینده بهتر باید در اکوسیستم استارتاپی سرمایه‌گذاری کنند و از رویکرد سرمایه‌گذاری سنتی دور شوند اقدام بزرگی صورت گرفته است. سرمایه گذاری صورت گرفته هم ایرانی خواهد بود.

همچنین بخوانید

وی با تبریک به بینش جدیدی که در شرکت همراه اول رخ داده است، افزود: نتیجه این سرمایه‌گذاری استارتاپی که تزریق نوآوری به کشور و به خود مجموعه همراه اول است  را به زودی شاهد خواهیم بود. امیدواریم این حرکت و دیدگاه پیشرفته سرمایه‌گذاری در استارتاپ ها و حوزه‌های علمی و فناورانه ادامه داشته باشد.

طبق اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر خواستار حضور جوانان و اشتغال آنان در کشورمان باشیم باید بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. کشور ما دارای کمبود منابع مالی نیست. بلکه حرکت روبه‌جلو را مشکلات تفکر و فرهنگی کند می‌کند. باید تلاش کرد تا امکان و ایده‌های جدید ایجاد شود.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا