بورسفرابورس

قرعه دهمین عرضه اولیه فرابورس به نام «زکشت» افتاد

چهارشنبه ۲۱ آذرماه تعداد ۲۰ میلیون سهم از مجموع سهام شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس برای نخستین بار به عموم عرضه می‌شود و بدین ترتیب دهمین عرضه اولیه فرابورس در سال ۹۷ رقم خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از فرابورس، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی در عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام «زکشت» ۴۰۰ سهم و دامنه قیمتی در ثبت سفارش از مبلغ ۳۰۰۰ تا ۳۱۵۰ ریال در نظر گرفته شده است.

مدیر این عرضه شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین است و شرکت سیمان اصفهان نیز خرید ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه در این عرضه اولیه را متعهد شده است.

محور فعالیت شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت احداث و اجرای فعالیت‌های دامپروری و کشاورزی اعم از گاوداری، مرغداری، زنبورداری، پرورش ماهی، کرم ابریشم و … و همچنین کاشت، داشت و برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی است.

این شرکت هفتم آذرماه سال ۹۶ در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش و پنجم فروردین ماه سال جاری در نماد «زکشت» درج شد.

در نخستین روز کاری هفته جاری نیز چهل‌ و ششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در فرابورس ایران برگزار شد که در جریان آن مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: سرمایه «زکشت» در تیرماه سال ۹۶ از محل مطالبات حال شده سهامداران از ۱۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و سهامدار عمده آن نیز موسسه خیریه علی و حسین همدانیان با دارا بودن ۹۶ درصد از کل سهام این شرکت است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا