بورسبورس کالا

حمایت از زعفران کاران با معاملات گواهی سپرده در بورس کالا

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: کشاورزان برای نگهداری محصول زعفران در محیط مناسب و دارای امنیت مشکل دارند، اما می توانند زعفران خود را تحویل سازمان تعاون روستایی دهند و در ازای آن گواهی سپرده مورد قبول بورس کالا را دریافت کنند، این گواهی قابل خرید و فروش و نیز قابل عرضه در بورس است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی، محسن اسفندیاری مدیر سازمان درباره خرید زعفران گفت: هم اکنون خرید توافقی گل زعفران توسط اتحادیه تعاونی های روستایی استان در حال انجام است و از جمله اقدامات حمایتی این سازمان و اتحادیه، خرید زعفران به صورت گواهی سپرده کالایی است.

اسفندیاری افزود: کشاورزان برای نگهداری محصول زعفران در محیط مناسب و دارای امنیت مشکل دارند اما می توانند زعفران خود را تحویل این اتحادیه دهند و در ازای آن گواهی سپرده مورد قبول بورس کالا را دریافت کنند؛ این گواهی قابل خرید و فروش و نیز قابل عرضه در بورس است.

همچنین بخوانید

براساس این گزارش، گواهی سپرده کالایی، اوراق بهاداری است که نشان دهنده مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است. در این روش، دارندگان زعفران، با استاندارد خاصی که بورس اعلام می کند، می توانند با اخذ کد معاملاتی، محصول خود را به انبار پذیرش شده نزد بورس کالا، بسپارند و در قبال آن، قبض انباری (گواهی سپرده ای) دریافت نمایند که با مراجعه به کارگزاری های بورس و تکمیل فرم درخواست فروش، آن را از طریق بورس به فروش برسانند و یا آن را تا مدت معینی در انبار نگهداری نمایند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا