خودروصنعت، معدن، تجارت

توقف ۱۵ هزار خودرو در پشت درب گمرکات

 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از توقف افزون بر ۱۵ هزار دستگاه خودرو در پشت درب گمرکات کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی دادفر در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: تمامی این خودروها بصورت قانونی وارد و متعلق به مردم هستند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: خودروهای مزبور از هشت ماه قبل تاکنون به دلائل مختلفی از جمله منشا شناسی در گمرکات کشور متوقف واجازه ورود به داخل را پیدا نکرده اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اجازه خروج خودروهای موجود در گمرکات بجزء خودروهای شبه دار باید داده شودچون اثر کاهشی در قیمت بازار دارد.

وی افزود: مکاتبات زیادی طی این مدت با مراجع مختلف کشور صورت گرفته متاسفانه تاکنون اقدامی در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی در گمرکات انجام نشده است.

دادفر اظهارداشت: واقعیت اینکه از ورود کالای دارای اثر کاهشی در قیمت بازار جلوگیری می شود اما درعوض راجع به افزایش قیمت خودروی داخلی در مدت ۲۰ روز آن هم زیر پنج درصد حاشیه بازار تصمیم گیری می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قیمت خودروهای وارداتی در کشور به دلیل عدم عرضه وممنوعیت واردات از خردادماه سال جاری افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: افرادی از ۱۸ ماه قبل تمامی تلاش خود را در راستای حذف واردکنندگان از صحنه اقتصادی خودرو کشور معطوف چرا که واردکنندگان خودرو به عنوان تنها رقبای تولیدکنندگان در داخل تلقی می شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه تلاش های مزبور نتیجه داد و پیگیری کنندگان این اقدام به اهداف خود رسیدند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا