انرژیصوت

تولید ۸۰ درصد برق تجدیدپذیر در فصل تابستان

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران گفت: بیش از ۸۰ درصد تولید برق نیروگاه های خورشیدی و بادی در پیک مصرف سال یعنی تابستان صورت می گیرد.

جعفر محمد نژاد در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: ایران در جهت توسعه انرژی های تجدیدپذیر از توان بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: استفاده از منابع تجدیدپذیر یکی از مهمترین بسترهای تنوع بخشی به سبد تولید برق کشور و کاهش ریسک تامین پایدار برق در بلندمدت است.

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران ضمن اشاره به سیاست خرید تضمینی برق گفت: بدون شک با استفاده از این سیاست می توان گام های مهمی در بهبود شرایط جهت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور برداشت.

وی در ادامه افزود: این سیاست راهبردی در سال‌های اخیر در ایران نیز وارد فاز اجرایی شده و هرساله در قالب قراردادهای خرید تضمینی برق تولیدی واحدهای نیروگاهی با قیمت مناسب از سوی وزارت نیرو خریداری می شود.

محمد نژاد اظهارداشت: برای مثال در حال حاضر تعرفه خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات و پائین تر به ازای هرکیلو وات ساعت ۴۹۰ تومان و این عدد برای نیروگاه های بیش از ۳۰ مگاوات ۳۲۰ تومان و پائین تر از ۲۰ کیلو وات ۸۰۰ تومان است.

وی گفت: شرکت مدیریت شبکه برق ایران به خصوص در ایام پیک مصرف برق در سال تشویق هایی برای نیروگاه های برق در نظر می گیرد که میزان این تشویق ها هراز گاهی دو تا سه برابر قیمت عادی در سال می رسد.

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران افزود: نیروگاه های تجدیدپذیر بسیار می توانند از این تشویق ها بهره مند شوند چون بیش از ۸۰ درصد تولید برق نیروگاه های خورشیدی و بادی در پیک مصرف سال اتفاق می افتد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا