امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سیلاب ۲۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی دزفول خسارت زد

دزفول- مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: سیلاب اخیر بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی دزفول خسارت وارد کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد زارعی ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که با موضوع خسارات بارندگی و سیلاب روز پنجشنبه دزفول در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سیل اخیر خسارت های زیادی به محصولات، زیرساخت ها و تاسیسات کشاورزی دزفول وارد کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی دزفول دچار خسارت شده اند، گفت: تگرگ به محصولات تک برگ و صیفی مانند کاهو، فلفل دلمه ای، کاهو سالادی و سبزیجات خسارت زده است به طوریکه ۹۰ درصد محصولات به مرحله برداشت نرسیده اند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان خواست برای جبران این خسارت ها با کشاورزان مساعدت کند.

زارعی همچنین عنوان کرد: سیل بند بالارود دزفول همواره در پی بارندگی ها دچار خسارت می شود که برای بهسازی آن ۵۰ میلیارد ریال لازم است؛ بنابراین از مدیرکل مدیریت بحران استان تقاضا می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان و مسئولان محلی امروز دوشنبه از مزارع کشاورزی شهر سیاه منصور دزفول و مناطق دیگر که در سیلاب اخیر خسارت دیدند بازدید کردند و در جریان مشکلات اهالی قرار گرفتند.

پنجشنبه گذشته ۶۰ میلی‌متر بارندگی در کمتراز دو ساعت در دزفول ثبت شد.

این بارش شدید باران که با طوفان و تگرگ همراه بود، علاوه بر آبگرفتگی شدید معابر شهری و روستایی موجب خسارات شدید در زیرساخت های شهرستان دزفول به ویژه در بخش کشاورزی، راه و دامداری شد.

براثر بارندگی ها از ابتدای پائیز تا قبل از پنجشنبه گذشته نیز ۶۵۰ میلیارد ریال به مزارع ذرت دانه ای، سبزی و صیفی شهرستان دزفول خسارت وارد شده است.

سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصول کشاورزی در شهرستان دزفول تولید می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا