امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ذخیره ۸میلیون تنی گندم کشور/آغاز خرید تضمینی گندم از ۴ماه آینده

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر ۸ میلیون تن ذخیره گندم داریم که برای مصرف حدود ۲۰ ماه کشور کفایت می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف در جریان بازدید از سیلوی ۸۰ هزار تنی شهید علمی کرج و کارخانجات آرد در استان البرز با اشاره به وجود مدرنترین صنایع تبدیلی در حوزه‌ی گندم، آرد و نان در کشور اظهار کرد: امیدواریم صنعتگران زنجیره‌ی گندم، آرد و نان با شناسایی بازار بین‌المللی این صنعت، توان صادرات آرد را بالا ببرند تا زمینه‌های اشتغال بیشتر در این بخش فراهم شود.

وی ادامه داد: به لحاظ تکنولوژی زراعت گندم و صنایع تولید آرد بر تکنولوژی روز دنیا سوار هستیم و در این بخش مشکلی نداریم و با لطف خداوند متعال در نزولات جوی و همتی که کشاورزان دارند خرید ۹.۵ میلیون تن گندم در سال جاری محقق شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایرانی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ میلیون تن ذخیره گندم داریم که برای مصرف حدود ۲۰ ماه کشور کفایت می‌کند، گفت: تا ۴ ماه دیگر خرید تضمینی گندم در کشور نیز شروع می‌شود.

سیف با اشاره به صادرات ۲۸۰ هزار تن آرد طی ۶ تا ۷ ماه سال گذشته افزود: با تولید گندم در کشور از واردات بی‌نیاز شده‌ایم و برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای صنایع تبدیلی صادرات از طریق ورود موقت گندم است تا با حفظ سهم خود از بازار منطقه ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در کشور داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان‌های تهران و البرز از ظرفیت‌های بالای تامین آرد در کشور برخوردارند به طوری که ۴۵ کارخانه‌ آرد سازی در این استان‌ها قرار گرفته که ۱۰ درصد کل کارخانجات آرد کشور را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به پرداخت یارانه قابل توجه برای تأمین نان ارزان برای مردم، در خصوص سامانه (جدید) فروش آرد سایر مصارف تصریح کرد: شفاف سازی در فروش آرد، رصد میزان آرد عرضه شده برای صنوف، جلوگیری از تخلفات احتمالی و در نهایت جلوگیری از قاچاق آرد را از مهمترین مزایای سامانه‌ مذکور اعلام کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا