بورسبورس اوراقصوت

بازار سرمایه وارد فاز استراحت می شود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش حجم معاملات طی سه روز گذشته بیانگر اینکه بازار سرمایه در حال ورود به فاز استراحت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه امروز بازار سرمایه کم نوسان بود، افزود: شاخص کمتر از ۳۰ واحد امروز رشد داشته و همچنان در کانال ۱۶۶ هزار واحدی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: حجم معاملات بازار سرمایه طی روز جاری در محدوده ۷۴۵ میلیارد تومان قرار داشت و نسبت به روز گذشته که یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بوده به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام اینکه روز شنبه نیز حجم معاملات در محدوده ۷۵۰ میلیارد تومان قرار داشته است، ادامه داد: کاهش حجم معاملات نشانگر اینکه بازار سرمایه در حال ورود به فاز استراحت و کم نوسان شدن است.

وی با اشاره به اینکه در بازارهای جهانی نفت در محدوده ۶۱ تا ۶۲ دلار در حال معامله است، گفت: فلزات مس و روی هم به ترتیب با قیمت شش هزار و ۱۳۰ دلار و کمتر از دو هزار و ۵۰۰ دلار در بازارهای جهانی در حال داد و ستد هستند.

طحانی نرخ برابری دلار به ریال را امروز در بازار تهران کمتر از ۱۱ هزارتومان عنوان کرد و افزود: اونس جهانی طلا با اندکی افزایش قیمت روبرو بوده اما نرخ سکه بهار آزادی کاهش نداشته و در کانال سه میلیون ۶۸۰ هزار تومانی باقی مانده است.

وی اظهارداشت: شرکت های فولادی مانند مبارکه و جم طی روز جاری در بازار بورس تهران نیز بعنوان تاثیر گذارترین شرکت ها، منفی های شاخص را از آن خود کردند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه امروز سهام شرکت های پالایشگاهی نیز منفی بوده اما تاثیرگذاری کمتری بر شاخص بورس داشته اند، ادامه داد: تاثیر مثبت شاخص بورس امروز مربوط به بانک تجارت و سهام شاخص ساز هلدینگ خلیج فارس بوده است.

وی با بیان اینکه گروه خودرو نیز شنبه در صف خرید، روز گذشته متعادل منفی و امروز در صف فروش قرار داشته است، گفت: سرمایه گذاران در صف خرید شنبه و در صف فروش امروز طی سه روز حداقل ۱۲ درصد زیان دیدند.

طحانی با اعلام این خبر که شاخص شرکت های ریلی امروز مثبت بوده است، افزود: شرکت های لبنیاتی نیز به دلیل اعلام کاهش نرخ امروز منفی متعادل بودند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا