خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

جبران کمبود بازار خودرو با افزایش تولید

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط فعلی برای افزایش تولید خودرو در کشور به دلیل نبود واردات مطلوب است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا منصوری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصادافزود: هم اکنون با تعطیلی واردات خودرو باید کمبود بازار با افزایش میزان تولید جبران شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی اظهارداشت: خودروسازان قصد افزایش نرخ خودرو در کشور را دارند که با تحقق این مهم به دلیل اضافه نشدن بر میزان درآمدها نارضایتی در جامعه ایجاد می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید قیمت خودرو در کشور را تعیین کند، گفت: مجلس با افزایش قیمت محصولات خودرویی موافق نیست.

وی با بیان اینکه به جای افزایش نرخ خودرو دولت باید با تدابیر دیگری مانند پرداخت یارانه به خودروسازان در رفع مشکلات صنعت خودرو تلاش کند، افزود: مردم نباید به جای خودروسازان که دیگر نمی توانند خودروهای خود را در شرایط تحریم صادر کنند تاوان پس دهند.

منصوری بیان داشت: کیفیت خودروهای داخلی باوجود افزایش قیمت بالا ونبود رقابت در بازار همچنان پائین است.

وی همچنین افزود: خودروهای وارداتی در مناطق آزاد با ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد اسقاط می شوند در حالی که در شهر تهران خودروهایی با قدمت ۴۰ ساله تردد می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان باید به جای افزایش تنوع تیراژ خود در تولید را بالا ببرند، اظهارداشت: دستگاه های نظارتی باید بر عملکرد خودروسازان در انجام تعهدات نظارت تا خودروهای ثبت نامی به موقع به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی کشور وظیفه مقابله با خودروسازان به دلیل انجام ندادن تعهدات خود در قبال عدم تحویل به موقع خودرو به متقاضیان را عهده دارهستند.

منصوری در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: در حال حاضر خودروسازان داخلی ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند به طوری که سود این میزان بدهی در طول یک ماه یک هزار میلیارد تومان است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا