امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اعتراض به ابلاغ قیمت ۹۸۰۰ تومان برای مرغ

تشکل‌های صنعت طیور، در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تجدید نظر در قیمت ابلاغی ۹۸۰۰ تومان برای مرغ شدند و اعلام کردند:ادامه این روند منجر به خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تشکل های صنعت طیور در نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری، خواستار تجدید نظر در قیمت ابلاغی ۹۸۰۰ تومان برای گوشت مرغ و همچنین رفع مشکلات بوجود آمده در حوزه تامین و عرضه نهاده های تولید شدند و تاکید کردند: ادامه این روند منجر به خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید خواهد شد.  

متن کامل نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً همانطور که استحضار دارید قیمت نهادها و کلیه اقلام، خدمات و عوامل تولید گوشت مرغ شامل ذرت، کنجاله، سویا، کرایه حمل مواد اولیه، انواع ریزمغذی ها (مواد معدنی و ویتامین ها) داروها، واکسن ها، کارتن و نایلون بسته بندی به تدریج تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته، و به رغم تلاش دولت محترم طی ماه های اخیر، قیمت نهاده ها و خدمات مورد یاز تولید گوشت مرغ به طور لجام گسیخته افزایش یافته است. از آنجا که اصلی ترین علت افزایش قیمت هر یک از نهاده ها اختلال در تأمین و عرضه آنها می باشد، ادامه شرایط موجود کشور حاکی از چشم انداز تیره و تاری برای ادامه تولید این محصولات اساسی و استراتژیک می باشد. بدیهی است تولید کنندگان محصولات طیور متأثر از وضعیت موجود از جمله کمبود و افزایش قیمت نهاده ها و مواد اولیه تولید، ابلاغ قیمت های غیرکارشناسی و دستوری گوشت مرغ به ویژه در غیاب تشکل های ذیربط (مصوبه سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ ۹۷/۸/۲۳) به رغم میل باطنی و به اجبار راهی غیر از خروج تدریجی از چرخه تولید که سبب کاهش عرضه و طبیعتاً افزایش بیش از حد قیمت گوشت مرغ می گردد، پیش رو ندارند.

از آن مقام محترم استدعا دارد دستور فرمایند کارگروه تنظیم بازار ضمن برطرف کردن اختلالات تأمین عرضه و حمل نهاده های مورد نیاز تولید، فوراً در خصوص قیمت ابلاغی گوشت مرغ تجدیدنظر نموده و قیمت پیشنهادی تشکل ها را برای استمرار تولید و حفظ قیمت کارشناسی مدنظر و اقدام قراردهد.

اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی کشاورزی مرغداران گوشتی ایران

انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه

انجمن های شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا