انرژی

قره‌خانی: هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین یا دو نرخی شدن آن گرفته نشده است.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی اظهارنظرهای مسئولان به خصوص رییس جمهور در مورد بنزین، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از اقتصاددانان، دلسوزان و طرفداران محیط زیست نسبت به هدررفت بنزین؛ این سرمایه ملی هشدار داده و بر لزوم تغییر قیمت آن تاکید داشتند. همچنین پژوهشگران، نخبگان و برخی از دولتمردان هم از چند ماه گذشته اشاراتی به این موضوع کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «نگاه سیاسی به موضوع بنزین اشتباه است»، افزود: در این بین متاسفانه روسای جمهور در دوره دولت اول خود به دنبال تثبیت قیمت بنزین و در دولت دوم افزایش جهشی قیمت بنزین را داشتند که این موضوع در مورد دولت یازدهم صدق می‌کرد و به نظر می‌رسید که دولت دوازدهم می‌خواهد افزایش قیمت داشته باشد.

همچنین بخوانید

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بهتر است که موضوع تعیین نرخ بنزین و سایر مواد مرتبط به آن به نخبگان، متخصصان و پژوهشگران واگذار شود یعنی آنها نظر کارشناسی خود را اعلام کنند تا جایی که مردم هم آن را پذیرفته و با اقبال عمومی مواجه شوند. قطعا در چنین شرایطی شاهد ایجاد تنش نخواهیم بود.

قره‌خانی توضیح داد: افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد تورم و اعتراضات خاص خود در جامعه‌ می‌شود که اگر این موضوع از ناحیه رییس جمهور اعلام شود اثرات بیشتری می‌گذارد. این‌که رییس جمهور صحبتی درباره بنزین می‌کند نظر قطعی تلقی شده حال این‌که باید مجلس شورای اسلامی هم در این باره اظهارنظر کند.

وی با بیان این‌که «صحبت‌های مطرح شده درباره بنزین نظر نهایی نیست که اگر هم باشد مجلس از آن مطلع نیست»، ادامه داد: براساس شنیده‌های ما و موارد مندرج در بودجه هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا دو نرخی شدن بنزین گرفته نشده است و کمیسیون انرژی الان اطلاعی ندارد. از طرف دیگر درباره قیمت نفت اطلاع‌رسانی صورت گرفته، اما در مورد قیمت حامل‌های انرژی‌ ما چیزی نشنیده‌ایم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا