بانکبانک و بیمه

نقش آفرینی موزه بانک ملی ایران در استراتژی‌های فرهنگی کشور

 

رییس موسسه فرهنگی اکو با تاکید بر اینکه موزه ها همواره مهم ترین میراث دار مشترک فرهنگی میان کشورهای عضو اکو هستند، گفت:جایگاه بانک ملی در توسعه کشور بسیار ویژه است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدمهدی مظاهری در گفتگو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه مستندسازی و آثار فرهنگی به نمایش درآمده عرصه اقتصاد در موزه بانک ملی ایران قابل تعمق است، افزود: اسکناس و سکه های به نمایش درآمده در موزه بانک ملی ایران به عنوان کالای فرهنگی درواقع تاریخچه یک ملت و تمدن ایرانی را عرضه می کنند.

وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی اکو با ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه می تواند برای رسیدن به روابط و مناسبات اقتصادی و فرهنگی کشورها یک فرصت باشد و امید می رود از این ظرفیت در جهت تدوین راهبردهای افزایش مراودات فرهنگی و هنری با دیگر کشورها بهره برداری لازم صورت گیرد.

مظاهری ادامه داد: موزه بانک ملی ایران علاوه بر آثار موزه ای غنی و تامل برانگیز، از معماری زیبا و ارزشمندی نیز برخوردار است و بدین جهت در ردیف موزه های خاص کشور قرار دارد. رییس موسسه فرهنگی اکو خاطر نشان کرد: مستندات تاریخ بانکداری در موزه بانک ملی ایران قابل توجه و جالب است.

لازم به ذکر است، سازمان همکاری های اقتصادی (ECO) با رویکرد «تحکیم قرابت های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت های کشورهای عضو» موسسه فرهنگی اکو را در سال ۱۳۷۴ تاسیس کرده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا