صنعت، معدن، تجارتصوتكشاورزی و دامپروری

کاهش تولید عامل اصلی افزایش قیمت مرغ

 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: کاهش تولید عامل اصلی افزایش بی رویه قیمت مرغ طی یک ماهه اخیر در بازار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی یوسف خانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: افزایش قیمت نهاده هایی مانند سویا و ذرت دومین عاملی بوده که بر قیمت تمام شده مرغ در بازار افزوده است.

وی اظهارداشت: هزینه تولید مرغ با افزایش قیمت نهاده های دامی و جوجه یک روزه برای تولید کنندگان هفت تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان تمام می شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: هم اکنون مرغداران هر کیلوگرم مرغ خود را با قیمت هشت هزار و ۲۰۰ تومان به کشتارگاه ها عرضه می کنند.

وی ضمن اشاره به عدم بارگیری دو ماهه نهاده های دامی از بندر امام افزود: بسیاری از مرغداران به سبب نگرانی بابت تامین نهاده ها در بحث جوجه ریزی دچار تردید شدند.

یوسف خانی با تاکید بر اینکه نهاده های مورد نیاز برای یک سال تولیدکنندگان مرغ در انبارهای بنادر ذخیره شده است، گفت: اعتصاب کامیونداران و جلوگیری از حمل و نقل نهاده ها بر افزایش قیمت مرغ دامن زده است.

وی اظهارداشت: بعد از واردات نهاده های دامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی هیچ کنترل و نظارتی بر روی بارگیری به موقع این اقلام از بنادر وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نظارت صحیحی بر واردات و نحوه توزیع به موقع نهاده های دامی نداشته به طوری که در صورت تحقق نظارت مطلوب ۹۰ درصد مشکلات رفع خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نظارت تنها بر روی توزیع و حلقه آخر یعنی واحدها و مراکز خرده فروشی مرغ انجام می شود به رادیو اقتصاد یادآور شد: نبود نظارت و ضعف مدیریتی مشکلات جدی در حوزه تولید مرغ ایجاد می کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا