بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت اونس طلا به ۱۲۴۷دلار و ۹۲سنت رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۴۷ دلار و ۹۲ سنت رسید.

 به دنبال امیدواری نسبت به اینکه فدرال رزرو آمریکا زودتر از آنچه تصور می شد روند افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، ارزش دلار پس از رشد جلسه قبلی، امروز کاهش داشت و این موجب شد تا قیمت طلا اندکی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۴۷ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به بالاترین رقم در طی حدود ۵ ماه گذشته یعنی ۱۲۵۰ دلار و ۵۵ سنت رسیده بود.

قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۵۲ دلار و ۶ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تضعیف چشم انداز دلار آمریکا و سیگنال های ارسال شده از سوی فدرال رزرو موجب شده تا بازارهای مالی با بلاتکلیفی فراوانی مواجه شوند… من خیلی نسبت به قیمت طلا تا ابتدای سال ۲۰۱۹ خوش بین هستم.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از افزایش در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

هریش وی، تحلیلگر بازار طلا گفت:« در حال حاضر به نظر می رسد که طلا محل بهتری برای سرمایه گذاری نسبت به دلار است.» وی افزود، برخی از تحولات اقتصادی احتمالا بر رند افزایش نرخ بهره تاثیر خواهد گذاشت و این می تواند در طی ماه آینده بر ارزش دلار تاثیر منفی بگذارد.

در حال حاضر سرمایه گذاران روی نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در طی روزهای ۱۸ و ۱۹ دسامبر متمرکز شده اند تا سرنخ هایی از رویکرد بانک مرکزی آمریکا در زمینه سیاست های پولی به دست بیاورند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا