امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اولویت تسهیلات ارزان قیمت با مکانیزاسیون در کشاورزی است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

 از تیر ماه امسال با توجه به حساسیت شرایط، پیگیری و به نتیجه رساندن مکانیزاسیون کشاورزی با جدیت تمام توسط وزیر جهاد کشاورزی، معاونت زراعت و بخش مکانیزاسیون کشاورزی با جدیت و به طور مستقیم دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تجهیز کردن مزارع و مکانیزاسیون کشاورزی در اولویت اختصاص بودجه و همچنین تسهیلات ارزان قیمت قرار گرفته است.

عباس کشاورز در همایش راهکارهای مقابله با تحریم در مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد زراعت در دنیا براساس کشاورزی دیم است، گفت: موضوع مکانیزاسیون با توجه به وضعیت موجود و مساله بسیار جدی است، اما توجه کافی به این موضوع نشده. به این معنی که در مکانیزاسیون ما به دنبال مطرح کردن تقاضا و نیازهای طرفین عرضه و تقاضا هستیم.

همچنین بخوانید

او اضافه کرد: وضعیت تولید تراکتور و دیگر ماشین آلات کشاورزی خوب است، اما متناسب با تقاضای موجود نیست. برای مثال ما هنوز کمبود کمباین چغندر قند، پنبه یا برنج و… داریم.

کشاورز با اشاره به اینکه باید برای توسعه پایدار و گسترش مکانیزاسیون هزینه متناسب با تقاضا هم داشته باشیم، توضیح داد: تقاضا و ایجاد تقاضا باید به شیوه فناورانه انجام شود. باید افزایش بهره وری با هزینه متناسب، فشار کمتر بر منابع و به خصوص خاک باشد و در واقع مطلوبیت را بالا ببرد.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون باید متناسب با شرایط خاک و سازگار با محیط باشد گفت: چاره‌ای جز هوشمندسازی مکانیزاسیون نیست. هوشمند سازی جز با برنامه ریزی و داشتن برنامه امکان پذیر نیست. بنابراین باید رویکرد را عوض کرد.

او اضافه کرد: داشتن برنامه به قدری اهمیت دارد که داشتن برنامه کم دقت یا نسبی بهتر از نداشتن برنامه است و به طور حتم باید پایه کار بر اساس برنامه باشد.

کشاورز با اشاره به این مثال که مدت زمان کاشت بسیار محدود است و از دست رفتن زمان هزینه زا، توضیح داد: تنها به وسیله مکانیزاسیون است که هزینه بخش‌هایی مانند کاشت که بسیار حساس و محدود است را می‌توان برنامه ریزی کرد و انجام داد.

منبع
ایانا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا