امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حداقل قیمت گندم ۲ هزار تومان است / بار شرایط اقتصادی بر دوش کشاورزان قرار نگیرد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت :اگر قرار است کمکی به اقتصاد کشور در شرایط بحرانی موجود صورت بگیر نباید صرفا هزینه آن بردوش تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمدعلی کیخا  در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت، اظهار داشت: دولت در راستای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم با اصلاح قیمت اعلام شده اقدامات و عقب نشینی داشته است.

میزان افزایش قیمت گندم قابل قبول نیست

همچنین بخوانید

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و اعلام قیمت جدید به مزارن یک هزار ۶۰۰تومان برای هر کیلوگرم قابل قبول نیست، گفت: براساس اقدامات و محاسبات کارشناسی صورت گرفته توسط نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس حداقل قیمت این محصول باید بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰تومان توسط دولت تعیین شود.

طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در پی عدم افزایش قیمت گندم

حداقل قیمت گندم باید بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰تومان توسط دولت تعیین شود
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی قیمت‌ خرید تضمینی گندم افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به میزان واقعی موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و سوال از رئیس جمهور مطرح است.

نباید هزینه شرایط اقتصادی کشور بر دوش کشاورزان باشد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: اگر قرار است کمکی به اقتصاد کشور در شرایط بحرانی موجود صورت بگیر نباید صرفا هزینه آن بردوش تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باشد.

گفتنی است دولت قیمت خرید تضمینی گندم را با دوماه تاخیر نسبت به مهلت قانونی یک هزار و ۴۷۰تومان تعیین کرد که با توجه به فشارهای وارده از سوی کشاورزان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، قیمت خرید تضمینی این محصول به میزان ۱۳۰تومان در هر کیلوگرم افزایش پیدا کرد اما راضی کننده نبود.

همچنین نمایندگان در مجلس شورایی اسلامی با امضاء بیانیه‌ای قیمت تعیین شده را اجحاف در حق کشاورزان دانسته و باتوجه به قیمت ارز و ابزارهای کشاورزی خواستار تجدیدنظر در قیمت گذاری‌ها و محاسبه قیمت‌های به صورت واقعی شدند./

منبع
خانه ملت،

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا