صنعتصنعت، معدن، تجارت

شنبه لوازم خانگی ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزانتر می شود

از شنبه هفته آینده چهار برند مطرح داخلی و خارجی لوازم خانگی قیمت محصولات خود را کاهش می‌دهند و مردم می‌توانند از آن‌ها کالاهای مورد نیازشان را خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از آغاز کاهش قیمت و ارزانی در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: چهار برند مطرح لوازم خانگی قیمت محصولات خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داده‌اند و مردم می‌توانند از شنبه به آن‌ها مراجعه کرده و نیاز خودشان را تامین کنند.

لوازم خانگی یکی از پرنوسانان‌ترین بازارها در ماه‌های گذشته بود که متاثر از افزایش قیمت ارز و البته برخی سودجویی‌ها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود، اما محمد طحان‌پور – رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی – در این باره به ایسنا گفت: از شنبه هفته آینده چهار برند مطرح داخلی و خارجی لوازم خانگی قیمت محصولات خود را کاهش می‌دهند و مردم می‌توانند از آن‌ها کالاهای مورد نیازشان را خریداری کنند.

همچنین بخوانید

وی افزود: افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضای ناشی از کاهش توان خرید مردم سبب شد تا این برندها نسبت به کاهش قیمت خود اقدام کنند و مسلما بقیه برندهای لوازم خانگی نیز همین کار را انجام می‌دهند چرا که نرخ ارز نیمایی که مورد استفاده این صنعت بود، کاهش یافته و برخی از صاحبان این صنعت به دلیل اینکه احتمال افزایش دوباره نرخ ارز را می‌دیدند، قیمت‌های خود را نگه داشتند اما طی ماه‌های گذشته نوسان چندانی را ندیدند و بنابراین قیمت‌های خود را کاهش دادند.

طحان‌پور با اشاره به این‌که برندهای خارجی اعمال کننده کاهش قیمت آلمانی و ترکیه‌ای هستند، ادامه داد: در این شرایط سوال این صنف این است که خودروسازان چرا قیمت خود را کاهش نمی‌دهند چرا که اگر کاهش نرخ ارز نیمایی سبب شده تا هزینه‌های تولید لوازم خانگی کمتر شود، خودروسازان هم که مواد اولیه‌شان تا ۹۰ درصد با تولیدکنندگان لوازم خانگی یکی‌ است چرا کاهش قیمت نمی‌دهند کسی با آن‌ها کاری ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که به هنگام خرید لوازم خانگی، نیاز خود را از هر فروشگاه و مغازه‌ای تامین نکنند و حتما قبل از خرید پروانه آن‌را چک کنند و دوم اینکه قبل از خرید، لیست قیمت رسمی و شرکتی را با سربرگ و مهر و امضاء رسمی از فروشنده بخواهند و از آن‌هایی که ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت را اعمال کرده‌اند، خریداری کنند.

وی با بیان اینکه لوازم خانگی را مدت دار نخرید، تاکید کرد: برخی فروشگاه‌ها و مغازه‌های اجاره‌ای بدون پروانه وجود دارند که لوازم خانگی را زیر قیمت به مردم می‌فروشند و زمان تحویل کالا را یک ماه بعد یا حتی بیشتر اعلام می‌کنند، اما مردم توجه کنند که به هیچ وجه از آن‌ها چیزی نخرند و حتما به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنند.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا