امور زیربناییراه و ساختمان

تراکم فروشی فی نفسه اشکالی ندارد

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تراکم فروشی به خودی خود اشکالی ندارد بلکه می تواند به عنوان یک ظرفیت درآمدی مناسب برای شهرداری ها محسوب شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، زریر نگین تاجی در گفتگو با رادیو اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری ها در یک منطقه مشخص روی یک پلاک ثبتی می تواند تراکم بفروشد یا خیر افزود: طبق قاعده فروش یا عدم فروش تراکم از سوی شهرداری ها براساس طرح تفصیلی صورت می گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: ناگفته نماند طرح مزبور جهت اجرا باید به تائید شورایعالی معماری و شهرسازی کشور برسد.

همچنین بخوانید

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: وسعت این شهر افزون بر ۶۰۰ کیلومتر مربع است.

وی افزود: زمین شهر تهران یک زمین ارزشمندی است بنابراین مسئله تراکم هم از دل همین زمین و فضای کالبدی درمی آید.

نگین تاجی تصریح کرد: تراکم فروشی به خودی خود اشکالی ندارد بلکه اشکال اصلی دربحث تراکم فروشی غیر مجاز است.

وی ادامه داد: تراکم فروشی مجاز یک ظرفیت بسیار خوب برای شهرداری هاست بنابراین ضرورت دارد از این توان به شکل درست استفاده شود.

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بررسی همزمان دو لایحه از قبیل درآمد پایدار شهری و مالیات بر ارزش افزوده از سوی اهالی خانه ملت گفت: سمت و سوی این دو لایحه در یک جهت است.

وی در خصوص تاریخچه لایحه درآمد پایدار شهری به رادیواقتصاد افزود: فعالیت شهرداری ها تا سال ۱۳۶۲ زیر نظر دولت بود.

نگین تاجی اظهارداشت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این شد از همان سال شهرداری ها از دولت جدا شوند ودولت هم موظف شد در مدت شش ماه لایحه درآمد پایدار شهری را تهیه و در مجلس به تصویب برساند تا شهرداری ها از تغییر کاربری، تراکم فروشی و مواردی از این دست فاصله گرفته و به سمت درآمدهای پایدار مانند عوارض، جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از دیگر منابع سوق پیدا کنند.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: لایحه مدنظر ۳۵ سال روی زمین ماند و متاسفانه اقدام موثری در حوزه مزبور انجام نشد.

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: خوشبختانه از دو ماه قبل با همراهی دولت این لایحه تهیه و به جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا