صنعتصنعت، معدن، تجارت

معاون اول رییس جمهوری طرح تحول صنعت دریایی کشور را صادر کرد

معاون اول رییس جمهوری بعد از ظهر روز سه شنبه در جریان دیدن از مجتمع ایزوایکو، دستور طرح تحول صنعت دریایی کشور را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا ، اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر به هرمزگان ضمن بازدید ازمجتمع کشتی سازی تاکید کرد: با اجرای این طرح، صنعت کشتی سازی به رونق خوبی دست یابد وعلاوه بر تعمیر کشتی های کوچک و بزرگ، ساخت این شناورها نیز به صورت گسترده در این منطقه صورت گیرد.
وی بیان داشت: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با قدمت بیش از ۴۰ سال یکی از برندهای مهم منطقه خاورمیانه است که نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسوولان و متولیان امر می باشد.
معاون اول رییس جمهوری همچنین با حضور در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی و فراساحل ایران، از سکوهای استخراج نفت و گاز و روند کشتی سازی و انواع شناورها دیدن کرد و در جریان ظرفیت تولید این مجتمع و روند ساخت و تعمیر شناورها قرار گرفت.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) نیز در حاشیه این مراسم گفت: مجتمع ایزوایکو به عنوان بزرگترین صنعت کشتی سازی در خاورمیانه مطرح است که در حوزه مهندسی و ظرفیت ها فعال است.
حمید رضاییان اصل افزود: این مجتمع دارای سابقه بیش از ۴ دهه در بندرعباس بوده که در سال های اخیر توانسته است با ساخت کشتی های اقیانوس پیما و تعمیرات آن، ساخت شناورهای جمع آوری آلودگی نفتی و همچنین ساخت سکوهای نفتی و گازی توانایی خود را در حوزه دریا به اثبات برساند.
وی بیان داشت: مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با ۶ زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با یکهزار و ۱۰۰ هکتار مساحت و ۳۸۰هکتار حوضچه آرامش، در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.
معاون اول رییس جمهوری که از روز دوشنبه وارد هرمزگان شده علاوه بر دیدار با مردم کوشا احمدی حاجی آباد، نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان، افتتاح بزرگترین آب شیرین کن کشورو نیروگاه برق هرمز در ادامه از صنایع غرب و همچنین مجتمع کشتی سازی دیدن می کند.
در این سفر ۲ روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، رییس بنیاد مستعضفان و وزرای نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی جهانگیری را همراهی می کنند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا