ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

چین جایگاه نخست اروپا را به چالش می‌کشد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، چین تبدیل به بزرگترین پیشگام هوش مصنوعی خواهد شد و جایگاه نخست اروپا را به چالش خواهد کشید.

به گزارش آرمان اقتصادی، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه شرکت تحقیقاتی Elsevier در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که چین تا چهار سال آینده جایگاه کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا در عرصه توسعه هوش مصنوعی را خواهد گرفت.

پژوهشگران و محققان فعال در حوزه تکنولوژی با تمرکز و تحقیقات گسترده بر روی فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی قرار است این کشور را تبدیل به بزرگترین پیشگام در حوزه هوش مصنوعی کند.

همچنین بخوانید

گزارشی که اخیرا توسط پژوهشگران موسسه الزویر منتشر شده نشان می‌دهد آمریکا با اینکه میزبان غول های تکنولوژی و شرکت‌های بزرگ فناوری همچون گوگل، آمازون و فیس بوک است، در مرحله جذب استعدادهای هوش مصنوعی بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرده است اما هنوز از بزرگترین رقیب خود چین عقب‌تر است. به گونه‌ای که چین در سال ۲۰۰۴ میلادی از لحاظ تعداد مقاله‌های منتشر شده در خصوص هوش مصنوعی جای آمریکا را گرفته است و به بزرگترین مرکز مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با هوش مصنوعی تبدیل شده است.

کارشناسان بر این باورند که چین قصد دارد تبدیل به بزرگترین قطب هوش مصنوعی و پیشگام در این عرصه شود و در راستای دست یافتن به این هدف سیاست‌های بلندپروازانه ای دارد.

آنها همچنین عنوان کرده اند که افزایش محققان هوش مصنوعی و جذب نخبه های فعال در این حوزه می‌تواند نویدبخش تبدیل شدن چین به بزرگترین قطب هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باشد و تغییر و تحولات عظیمی را ایجاد کند. البته این درحالیست که هم اکنون اروپا در جایگاه نخست هوش مصنوعی قرار دارد که این جایگاه به زودی توسط چین به  چالش کشیده خواهد شد.

انتهای پیام   

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا