بانک و بیمهطلا و ارز

طلا بازهم ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت ارز احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بازهم وجود دارد، گفت: سکه هم اکنون ۳میلیون و ۵۵۰هزار تومان شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، آیت محمد ولی ، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت ها امروز در بازار طلا و سکه کاهشی بوده که البته یکی از دلایل عمده آن، ریزش قیمت ارز است.

طلا بازهم ارزان می‌شود؟وی در پاسخ به این سوال که آیا مانند بازار ارز، در بازار طلا و سکه نیز فروشنده ها زیاد شده اند؟ تصریح کرد: الان کسانی که در قیمت های بالا خرید داشته اند نسبت به فروش طلا و سکه اقدام می کنند که بیشتر دچار ضرر و زیان نشوند.

رئیس کمیسیون طلا و جواهر در خصوص پیش بینی ادامه روند نزولی قیمت ها در روزهای آینده گفت: اگر دلار در بازار تثبیت شود و با قیمت واقعی عرضه شود؛ قیمت طلا نیز با قیمت جهانی باید یکی شود و باید انتظار داشته باشیم قیمت طلا هم کاهشی باشد.

محمد ولی با بیان اینکه تا زمانی که دلار ثابت نشود قیمت سکه نیز ثابت نخواهد شد، افزود: خریدوفروش در بازار مصنوعات طلا نسبت به  ۲۰ روز قبل بهتر شده است و امیدواریم روز به روز بهتر شود.

به گفته رئیس کمیسیون طلا و جواهر هم اکنون قیمت هر مثقال طلا در بازار یک میلیون و ۳۴۳ هزار تومان شده که نسبت به دو روز قبل ۶۰-۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر گرم طلای ۱۸ عیار هم اکنون ۳۱۰ هزار تومان شده است که نسبت به دو روز قبل ۳۰ هزار تومان کاهشی بوده است، تصریح کرد: امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است، سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۵ هزار تومان و سکه گرمی ۶۴۰ هزار تومان شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا