صوتگردشگری

بازگشت لوح های هخامنشی به ایران

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: یک هزار و ۷۸۴ لوح مربوط به دوره هخامنشی در نتیجه انجام مکاتبات با مسئولان دانشگاه شیکاکوی آمریکا آماده بازگشت به ایران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی اصغر مونسان در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: لوح های هخامنشی در دوره قاجار و پهلوی اول به وسیله دانشگاه شیکاکو به صورت امانی از کشور برای امر پژوهش خارج شده که باید طی دوره ای سه ساله به ایران برگردانده می شد.

وی ضمن اشاره به اینکه لوح های هخامنشی مورد نظر از سال ۱۳۱۴ تاکنون هنوز به کشور برگردانده نشده است، اظهار داشت: خوشبختانه از سال گذشته با پیگیری های بسیار زیاد سازمان میراث فرهنگی و انجام مکاتبات دائمی با دانشگاه شیکاکو به مسئولان این دانشگاه یادآوری شده که لوح های مورد نظر امانی از ایران خارج شده است.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: هم اکنون آخرین تعامل ها در حال انجام بوده تا محل تحویل لوح های هخامنشی به ایران مشخص شود.

وی در ادامه ضمن اعلام این خبر که ۱۱ هزار لوح هخامنشی باقیمانده نیز مرحله به مرحله به ایران برگردانده خواهد شد درباره برگزاری نمایشگاه پارس در شیراز نیز افزود: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه های مهم گردشگری کشور بوده که در تقویم رویدادهای بین المللی سازمان جهانی جهانگردی هم به ثبت رسیده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا