صنعت، معدن، تجارت

عملکرد گمرک مثبت است

 

مدیرکل دفتر حقوقی گمرک ایران گفت: عملکرد گمرک در حوزه های مختلف اقتصادی مثبت و قابل قبول است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ابراهیم نقدی در برنامه «بهارستان» رادیو اقتصاد افزود: گمرک از جمله سازمان های تاثیرگذار در حوزه تجارت خارجی و فرامرزی کشور است.

وی همچنین اظهارداشت: گمرک در قانون امور گمرکی به عنوان مرزبان اقتصادی کشور شناخته شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی گمرک ایران گفت: کشور امروز به لحاظ اقتصادی در یک شرایط خاص و بغرنجی قرار دارد بنابراین برای خروج از وضعیت موجود باید همه در کنار هم باشند.

وی در ادامه نقش گمرک برای عبور از گردنه های سخت تحریمی و اقتصادی مملکت را بسیار مهم ارزیابی کردو افزود: مدیران و کارکنان این مجموعه همواره با روحیه جهادی و تلاش های خستگی ناپذیر در خدمت رشد و بالندگی اقتصاد کشور هستند.

نقدی تصریح کرد: این سازمان علی رغم تمامی مباحث حاشیه ای و مشکلات ریز و درشت خوشبحتانه توانسته در حوزه های مختلف اقتصادی عملکرد مثبت و قابل قبولی ارائه دهد.

وی ضمن اشاره به افزایش شفافیت و درآمد با گمرک الکترونیک گفت: اگر سازمان ها و مدیران در یک اتاق شیشه ای بصورت شفاف فعالیت های خود را دنبال کنند به نفع سازمان، اقتصاد و جامعه است.

مدیرکل دفتر حقوقی گمرک ایران افزود: سازمان مزبور نیز با این اعتقاد اقدامات مثبتی در راستای شفافیت انجام داده که توسعه سامانه های الکترونیکی از جمله این موارد است.

وی اظهارداشت: شفافیت گمرکی ضمن تسهیل در امر تجارت منجر به افزایش درآمدهای گمرکی، کاهش حجم قاچاق از مبادی رسمی و مواردی از این دست در کشورمی شود.

نقدی به رادیو اقتصاد یادآورشد: گمرک ایران به عنوان یکی از با سابقه ترین سازمان‌های دولتی و همچنین مرزبان اقتصادی نقش مهمی در اجرای سیاست ها و خط مشی های اقتصادی و بازرگانی مملکت بازی می کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا