خودروصنعت، معدن، تجارت

برای خرید خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

در شرایط فعلی بازار خودرو که تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، خرید خودرو از عرضه کننده اصلی با اما و اگرهایی روبه رو است و سوال مشتریان این است که به کدام شرکت ها باید اعتماد کرد؟

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بعد از گذشت چند ماه از نوسانات ارزی و چالش جدید ایجاد شده برای بدنه اقتصادی و تجاری کشور  که از یک سو کاهش قدرت خرید مردم و از سوی دیگر افزایش هزینه های تولید را در پی داشته با افزایش چشمگیر قیمت کالاها روبه رو هستیم و اگرچه  این روزها قیمت دلار کاهش یافته اما با همین کاهش قیمت هم رشد حدود ۳ برابری نرخ دلار افزایش قابل توجه هزینه برای تولید کنندگان را در پی داشته است.

از سوی دیگر در پی آغاز دور جدید تحریم ها برخی از شرکای خودروسازان از کشور خارج شدند و در نتیجه شرکت های خودرویی در عمل به تعهداتشان با مشکل روبه رو شده اند.  اما سوال این است که دراین شرایط مشتریان باید به کدام شرکت ها اعتماد کنند؟

همچنین بخوانید

باید دید در این میان کدام شرکت ها شفاف عمل کردند و از ابتدا واقعیات را با مردم در میان گذاشته و ارائه خدمات به مشتریان را به بهانه مشخص نبودن قیمت ها متوقف نکردند.

 در این شرایط برخی شرکتها  فارغ از قیمت واقعی تمام شده و  با سودجویی از سردرگمی بازار و  شفاف نبودن قیمت ها، قیمت محصولات خود را بطور چراغ خاموش افزایش دادند و در جریان بی‌نظمی فکری جامعه قیمت های نامعقول خود را به بازار تحمیل کردند در مقابل اما بودند شرکت هایی که بطور شفاف میزان وابستگی تولیدات خود به منابع ارزی را اظهار و در نهایت افزایش قیمت محصولات خود را بطور رسمی و مشخص اعلام کردند.

 اگر چه افزایش قیمت ها موجب نارضایتی مشتریان شد اما واقعیت این است که همه شرکت های تولید کننده ناگزیرند برای ادامه فعالیت در این بازار افزایش هزینه های تولید را بر قیمت عرضه محصولاتشان اعمال کنند.  در این شرایط اختلاف قیمت برخی خودروها با بازار محسوس است و همین موضوع از دید مشتریان پنهان نخواهد ماند به عبارت دیگر برآورد ارزش خرید انواع مختلف خودرو بخوبی توسط مشتری صورت خواهد گرفت.

  گستردگی شبکه خدمات، سابقه و ثابت قدمی برند در حضور و پشتیبانی مشتریان با ارائه خدمات گاراتنی و وارانتی ، کیفیت رو به رشد محصولات و برنامه مشخص در عرضه مدل های متنوع و جدیدتر از جمله شاخص هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نشان از  پایداری و قابلیت اعتماد پذیری یک برند دارد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا