امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تهران مقام اول کشت گلخانه ای در کشور

 

یک کارشناس ارشد آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استان تهران هم اکنون با سه هزار و ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای مقام نخست کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  یوسف هاشمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: شهرستان پیشوا در شرایط حاضر یکی از قطب های اصلی کشت های گلخانه ای در این استان است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت کشت گلخانه ای در ایران اظهارداشت: توسعه این نوع کشت راه نجات کشور از بحران خشکسالی و کم آبی است.

کارشناس ارشد آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استفاده بهینه از منابع آبی در شرایط بحرانی بسیار حائز اهیمت است.

وی افزود: کشت گلخانه‌ای در ایجاد اشتغال، افزایش میزان و تنوع تولید انواع محصولات، توسعه صادرات، صرفه جویی و مصرف بهینه در آب و غیره در کشوربسیار نقش آفرین است.

هاشمی اظهارداشت: خوشبختانه در بحث توسعه کشت در فضاهای بسته و گلخانه ای هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بسیار خوبی به متقاضیان پرداخت می کند.

وی بیان داشت: متقاضیان کشت های گلخانه ای جدا از تامین مالی از دیگر حمایت های از قبیل آموزش، مشاوره، و نظایر این نیز بهره مند می شوند.

این کارشناس در ادامه یادآورشد: رویکرد تولید محصولات گلخانه‌ای با توجه به تاثیر شرایط اقلیمی و خیل عظیم نیروی کار دانش‌آموخته در کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در بخش کشاورزی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا