انرژی

نفتی‌ها خواستار دریافت مطالباتشان از "درمنی" شدند

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی نفت درحالی خواهان دریافت مطالبات این صندوق از یکی از متهمان فساد اقتصادی شد که حکم اعدام این فرد تایید شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، دو ماه پیش بود که نام حمید باقری درمنی از سوی سخنگوی قوه قضاییه، به‌عنوان یکی از محکومان پرونده‌های اخیر مفاسد اقتصادی اعلام شد. حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در این باره اعلام کرد: حمید باقری درمنی، فرزند محمد که دارای سابقه کیفری بوده و در این پرونده در دادگاه بدوی به عنوان مفسد فی‌الارض محکوم به اعدام شده است. این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است و می‌تواند در دیوان عالی کشور و درصورت اعتراض رسیدگی شود.

چندی بعد، وکیل مدافع حمید باقری درمنی اعلام کرد نسبت به حکم صادره در رابطه با موکلش اعتراض خواهد کرد و پرونده باقری درمنی به دیوان عالی کشور رفت، اما در نهایت هفته گذشته سخنگوی قوه قضاییه از تایید حکم اعدام باقری درمنی خبر داد.

همچنین بخوانید

صندوق بازنشستگی نفت خواهان دریافت مطالبات خود از درمنی شد

در این راستا، نصرف رحیمی – رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی نفت- در اطلاعیه‌ای خواهان دریافت مطالبات از حمید باقری درمنی شد.

رحیمی در این اطلاعیه، در واکنش به برخی حواشی این پرونده اعلام کرد: شکایت صندوق بازنشستگی نفت صرفا برای دریافت مطالبات این صندوق است که آقای درمنی متاسفانه تاکنون و در عمل آن را تادیه نکرده است.

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی نفت افزوده است: بر اساس حکم قاضی باید رد عین مال صورت گیرد و اگر این کار انجام شود، صندوق بازنشستگی نفت ادعای دیگری ندارد و مطابق قانون و نظر قاضی عمل خواهد کرد.

به گفته وی، سایر مسائل مرتبط با این پرونده ارتباطی با صندوق بازنشستگی نفت ندارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا