امور زیربناییراه و ساختمان

جزئیات جلسه فراکسیون ولایی با وزیر راه و شهرسازی/ با پروازهای چارتری برخورد می‌‌شود

نماینده مردم وارمین گفت: وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان عضو فراکسیون ولایی مجلس پرواز چارتر را خلاف قانون دانست و اعلام کرد با اینگونه برنامه‌ریزی پروازهای چارتری برخورد می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید حسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی گفت: نشست امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و کلیه معاونین وی برگزار شد و در ابتدا نمایندگان عضو فراکسیون مسائل مختلف حوزه مسکن و راه و شهرسازی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: موضوعات مطرح از سوی نمایندگان در این نشست شامل در دستور کار قرار گرفتن مسکن مهر و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تکمیل هر چه سریعتر آن، همت لازم در جهت توسعه و ارتقای خدمات ریلی به ویژه پروژه‌های قطارهای حومه‌ای و رسیدگی به راه‌های روستایی با توجه به اعتبارات موجود که در بودجه هم توجه شده است، بود. همچنین مسائلی از جمله جذب منابع مالی به عنوان یک ضرورت در جهت انجام پروژه‌های عمرانی، اصلاح پرداخت به پیمانکاران که در حال حاضر به صورت اوراق و اسناد خزانه پرداخت می‌شود که دولت آینده را بدهکار می‌کند و رسیدگی به مناطق حادثه‌خیز مطرح شد.

وی ادامه داد: در طی این نشست نمایندگان حاضر مواردی شامل ضرورت تکمیل پروژه های عمرانی فعلی بدون شروع کردن پروژه های جدید، تهیه و ارائه طرح های لازم جهت تامین مالی و رفع موانع پیشرفت پروژه ها و تصویب آن در جلسات سران قوا، توجه لازم به خطوط ریلی و تکمیل و اصلاح طرح های موجود و در دست اجرا، توجه به حوزه راه سازی و مسکن برای مناطق محروم و مناطق مرزی از جمله سیستان و بلوچستان، ارائه برنامه ای مدون در حوزه مسکن و ارائه تصویری روشن از سیاست مسکن در آینده، تهیه مسیری جدید برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های جدید و لزوم توجه به مسکن‌های سازمانی را بیان کردند.

نماینده مردم ورامین گفت: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه اعلام کرد داشتن رابطه منطقی، پایدار و سازنده وزارتخانه با مجلس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با کمک نمایندگان مردم همه توان خود را در جهت رضایتمندی شهروندان حرکت می کنیم و این راهبرد در اولویت کار ما قرار دارد، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه های باقی مانده و در همین حدود بدهی به پیمانکاران و ضرورت انجام پروژه های جدید شرایط منابع وزارت راه و شهرسازی را کاملا روشن می کند و باید برای این شرایط در بودجه سالانه اقداماتی صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای اسلامی افزایش سرمایه در حوزه مسکن را یک ضرورت حیاتی دانست و مطرح کرد که در این زمینه طرح ارائه کرده‌اند و حتما پروژه های مسکن مهر را تکمیل می‌کنند فروش خانه های سازمانی و فروش خانه های مسکن مهر به جای اجاره ای ۹۹ ساله از جمله راه های تامین مالی است، در حوزه حمل و نقل نیز صندوقی را به تصویب هیات محترم دولت رسانده و راه های تامین اعتبارات این صندوق را پیش بینی کرده ایم که در بودجه سال ۹۸ آورده می‌شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه باید عدالت منطقه ای را در اجرای پروژه ها اعمال کنیم و این برنامه نیز آماده شده است، گفت: برای نقاط حادثه خیز وزارت راه و شهرسازی برنامه های عملیاتی را آغاز کرده و حدود ۳ هزار میلیارد تومان در این طرح پیش بینی اعتبار شده است.

سخنگوی فراکسیون نمایمندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد قیر مورد نیاز تکمیل پروژه هایی که در زمینه زیرسازی آنها اقدامات مناسبی انجام شده و نیاز به آسفالت دارند تامین می‌شود و در زمینه مسکن برنامه ای علمی، جامع و عملیاتی طراحی شده و برای هر یک از دهک های نیازمند مسکن، طرح مناسب خود آنها را پیش بینی کرده‌ایم که متناسب با نیازهای شهر به شهر کشور است.

 وی اظهار داشت: آقای اسلامی در نشست با فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مطرح کرد که سرمایه گذاری در بافت فرسوده شهرها، از جمله طرح های مهم حوزه شهرسازی و مسکن است که سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته، قطعا در سال های ۹۸ و ۹۹ در حوزه مسکن شاهد تحرکات خوبی می‌شویم و در هر شهر و منطقه ای که نیاز به ساخت مسکن باشد، حتما طرح ساخت مسکن اجرا می‌شود.

نقوی حسینی ادامه داد: اسلامی اعلام کرد که در حوزه حمل و نقل بحث های مفصلی باید انجام شود، ناوگان مسافربری هوایی، زمینی و دریایی نیازمند اصلاح، نوسازی و برنامه ریزی مدون هستند، همچنین  مطرح کرد که پرواز چارتر خلاف است و با اینگونه برنامه ریزی پروازی چارتری برخورد می‌کنیم، باید چارتر بسته شود، مگر برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون نمایمندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی خدمات ریلی را یکی از مهمترین محورهای دانست و اعلام کرد پروژه تهران به ورامین و گرمسار یکی از مهمترین این پروژه‌های ریلی کشور است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا