امور زیربناییراه و ساختمان

اولین هواپیمای برجامی اورهال شد/ دو فروند از هواپیماهای زمین‌گیر هما فعال شدند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) با بیان اینکه هواپیمای ایرباس ۳۲۱ از هواپیماهای برجامی در چند روز اخیر در شرایط تحریم اورهال شد، گفت: توانتسیم دو فروند از هواپیماهای زمین‌گیر را با تعمیرات متخصصان داخلی فعال کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، فرزانه شرفبافی در جمع خبرنگاران حاضر در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه چک سنگین اولین ایرباس پسابرجامی چند روز گذشته انجام شد، گفت: توانستیم در شرایط تحریم هواپیمای ایرباس ۳۲۱ از جمله هواپیماهای پسابرجامی را اورهال کنیم و چک سی این هواپیما اخیرا با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: تحریم موضوع جدیدی نیست و قبلا هم در شرایط تحریم قرار داشتیم و امروز می‌توانیم با بهترین روش تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل ایران‌ایر (هما) با بیان اینکه اورهال هواپیمای ایرباس ۳۲۱ در ۱۱ روز انجام شد گفت: پیش از این با کارخانه سازنده این هواپیما برخی موارد را هماهنگ کرده بودیم و مشکلی برای اورهال این هواپیما نداشتیم.

شرفبافی با اشاره به تامین قطعات در شرایط تحریم اظهار داشت: در شرایط پسابرجام تا ۴ نوامبر فرصت داشتیم قطعات هواپیماهایی را که تحویل گرفته بودیم را تامین کنیم و این قطعات تحویل داده شده است.

مدیرعامل ایران ایر درباره ناوگان این شرکت هواپیمایی گفت: در حال حاضر ایران ایر ۶۵ هواپیما در اختیار دارد که از این تعداد ۲۶ فروند فعال است و در صورت تامین قطعات سایر هواپیماهای زمین‌گیر هم فعال خواهند شد.

وی افزود: بخشی مهندسی و تعمیرات هما توانمندی بالایی دارند و تمام تعمیرات توسط متخصصات داخلی انجام می‌شود.

وی گفت: با انجام تعمیرات دو فروند از هواپیماهای زمین‌گیر هما از جمله فوکر و ایرباس فعال و به ناوگان برگشتند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا