خودروصنعت، معدن، تجارت

تولید بیش از ۶۷۰هزار خودرو سواری در ۸ماهه امسال

تازه ترین گزارش دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه نشان از کاهش ۲۵.۱ درصدی تولید خودروهای سواری تا پایان آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد این در حالیست که تولید خودروهای سواری در آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته کاهش ۵۸.۲ درصدی داشته است

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عصر خودرو، تولید خودروهای سواری ایران خودرو تهران در آبان ماه امسال به ۱۰ هزار و ۷۶۳ دستگاه رسیده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته تولید این خودروها به ۳۱ هزار و ۷۸ دستگاه رسیده بود که با این حساب کاهش ۶۵.۴ درصدی تولید را شاهد بوده ایم. در همین حال نگاهی به تولید تجمعی این گروه خودروسازی تا پایان آبان نشان می دهد که ۱۴۶ هزار و ۴۸۳ دستگاه خودرو سواری در این مدت در گروه صنعتی ایران خودرو به تولید رسیده که که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۲ هزار و ۱۰۱ دستگاه بوده نشان از کاهش ۳۶.۹ درصدی داشته است.

با احتساب سایر کارخانه های این گروه صنعتی همچون ایران خودرو خراسان، ایران خودروتبریز، مازندران، فارس، کرمانشاه و اتومبیل سازی فردا که تولیدکننده سمند، پژو پارس و پژو پارس دو گانه سوز است، در مجموع ایران خودرو توانسته تا پایان آبان ماه امسال ۳۰۸ هزار و ۴۲۰ دستگاه خودرو سواری تولید کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۸ درصد کاهش داشته است. تولید آبان ماه گروه خانواده ایران خودرو نیز به ۲۳ هزار و ۴۹۹ دستگاه رسید که نشان از کاهش ۶۱.۲ درصدی تولید دارد.

پارس خودرو نیز تا پایان آبان ماه امسال موفق به تولید ۱۰۲ هزار و ۷۶۳ دستگاه انواع خودرو شده که نسبت به تولید ۱۴۸ هزار و ۵۴۳ دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳۰.۸ درصدی بوده است. گفتنی است تولید سومین خودروساز ایران در آبان ماه امسال تنها ۷۵۱۶ دستگاه بوده که کاهش ۶۵.۶ درصدی نسبت به آبان سال گذشته داشته است.

گروه سایپا نیز با احتساب تولیدات شرکت سایپا سیتروئن تا پایان آبان امسال ۲۸۷ هزار و ۷۳۱ دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است. در آبان امسال نیز این گروه خودروسازی ۲۲ هزار و ۶۲۸ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به آبان سال گذشته شاهد کاهش ۵۹.۳ درصدی تولید بوده است.

در مجموع نگاهی به تولید خودروهای سواری با احتساب سایر شرکت های بخش خصوصی نشان می دهد که تولید این دسته از خودروها تا پایان آبان امسال ۶۷۴ هزار و ۹۴۷ دستگاه بوده که در مقایسه با تولید سال گذشته که ۹۰۰ هزار ۵۴۶ دستگاه بوده، کاهش ۲۵.۱ درصدی داشته است. در آبان ماه امسال نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۷۲۳ هزار خودرو سواری تولید شده در حالی که این میزان تولید در سال گذشته ۱۲۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه بوده که کاهش ۵۸.۲ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا