صنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

ایجاد مناطق آزاد اثر مثبت بر اقتصاد کشور دارد

یک کارشناس ارشد اقتصادی گفت: ایجاد مناطق آزاد و ویژه در ایران از دو جهت یعنی کاهش بروکراسی اداری مربوط به تصمیمات اقتصادی و افت هزینه های مربوط به تولید و تجارت می تواند اثر مثبت بر اقتصاد کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سعید غلامی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مناطق آزاد و ویژه منطقه های محصوری هستند که مدیریت این مجموعه ها برعهده سازمان اداره کننده همان منطقه است بنابراین به عنوان تنها متولی بخش های مختلف و تنها تصمیم گیر می تواند کاهش بروکراسی اداری را در تصمیم گیرها داشته باشد و از این نظر مباحث مربوط به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همینطورارزش افزوده در تولید و تجارت را تسهیل و تسریع بخشد.

وی همچنین اظهارداشت: این مناطق از جهت دیگر می تواند کاهش هزینه های مربوط به تولید و تجارت را به همراه داشته باشد.

این کارشناس ارسد اقتصادی گفت: امتیازات و معافیت های که قانونگذار برای مناطق آزاد و ویژه در نظرگرفته می تواند هزینه های مربوط به تولید و تجارت را به شدت کاهش دهد.

وی افزود: ایجاد مناطق آزاد و ویژه در شرایط فعلی که اقتصاد ایران هنوز با بازارهای آزاد و رقابتی فاصله زیادی دارد به شرط برخی از پیش زمینه ها و الزامات می تواند اثر مثبتی بر اقتصاد کشور و همچنین رونق منطقه ای و محلی داشته باشد از اینرو نمایندگان مجلس و مسئولان محلی همواره به دنبال تاسیس مناطق آزاد و ویژه در اقصی نقاط این مرز و بوم هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا