صنعت، معدن، تجارتصوت

قاچاق در کیش صفر است

 

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: قاچاق در کیش صفر و به تعبیری امکان قاچاق در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  غلامحسین مظفری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه با بهره گیری از فرصتی که قانون برای مناطق آزاد ایجاد کرده می توان از پدیده قاچاق جلوگیری کرد، افزود: بخشی از قاچاق به دلیل اختلاف قیمت کالاها در داخل با خارج کشور صورت می گیرد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه با بهره گیری مطلوب از فرصت های مناطق آزاد و اجرای صحیح قانون می توان پدیده قاچاق را به نحو مطلوبی مدیریت کرد، اظهارداشت: جزیره کیش باوجود وسعت کم ظرفیت بسیار مناسبی برای تمامی کشور به ویژه در حوزه های سرمایه گذاری و گردشگری محسوب می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه باوجود برنامه ها و اهدافی که در گذشته تدوین شده می توان رویدادهای بین المللی مطلوبی را در کیش شاهد بود، ادامه داد: این منطقه با تاکید رئیس جمهوری برای بهره گیری از ظرفیت های کیش باید حلقه اتصال اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی باشد.

وی افزود: ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه و قطعات در منطقه آزاد کیش و سایر مناطق آزاد حذف شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند از چنین ظرفیت هایی استفاده کنند.

مظفری ضمن اشاره به اینکه دانشگاه ها در کیش از ظرفیت مناسبی برخوردار هستند، گفت: این منطقه باید محور فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه باشد.

وی با بیان اینکه گردشگران می توانند از آرامش بی بدیل در کیش استفاده کنند، اظهارداشت: تمامی تصمیمات مورد اتخاذ در گذشته برای شکوفایی کیش به طور قطع اجرا خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: پروژه های مورد تعریف در منطقه مزبور دارای توجیه اقتصادی بوده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند در این منطقه با طیب خاطر سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: بازگشت سرمایه در بازه زمانی در نظرگرفته برای طرح های سرمایه گذاری مناسب و همینطور به سرمایه گذاران تعهد داده می شود که از اعتماد آنان برای بازگشت سرمایه در مدت زمان مدنظر پاسداری شود.

مظفری با تاکید بر اینکه برای شکوفایی بیش از پیش در کیش اجرای پنج محور اصلی از قبیل پاک دستی، مردم داری ، خدمت صادقانه ، شفافیت و مشارکت با بخش خصوصی توانمند در دستور کار قرار می گیرد، گفت: تمامی چهار محور نخست باید به نحو مناسبی در این راستا اجرا شود تا محور پنجم یعنی داشتن بخش خصوصی توانمند و تحقق مشتارکت واقعی شکل گیرد.

وی در ادامه کیش را تمرینی برای پیوند ایران با اقتصاد جهانی دانست و به رادیو اقتصاد یادآور شد: تلاش می شود با برنامه ریزی های صورت گرفته کیش به عنوان یک فضای مطلوب برای کسب و کار تبدیل شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا