صنعت، معدن، تجارت

دپوی ۱۴ هزار دستگاه خودروی وارداتی در گمرک و مناطق آزاد

یک مقام مسئول در گمرک گفت: بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه خودروی وارداتی در محوطه‌های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دپو شده است.

این مقام مسئول در گمرک ایران در گفت و گو با به خبرنگار مهر در مورد آمار قطعی تعداد خودروهای وارداتی دپو شده در محوطه های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: تعداد قطعی این خودروها براساس تازه ترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه است که از این تعداد، حدود ۶۴۰۰ دستگاه مربوط به ثبت سفارش های غیر قانونی بوده و از سوی مرجع قضایی توقیف شده است؛ مابقی این خودروها نیز یا مجوز ثبت سفارش ندارند، یا تاریخ مجوز ثبت سفارش این خودروها منقضی شده است.

وی که بدلیل برخی ملاحظات خواست نامش در مصاحبه ذکر نشود، ادامه داد: در صورتی که شورای هماهنگی اقتصادی، پیشنهاد دولت جهت ترخیص این خودروها را تصویب و ابلاغ کند، اجازه ثبت سفارش این خودروها از سوی سازمان توسعه تجارت به واردکنندگان داده خواهد شد.

وی افزود: پس از ابلاغ چنین مجوزی است که گمرکات می توانند با انجام تشریفات گمرکی و بر اساس ضوابط فنی واردات خودرو، حقوق و عوارض گمرکی این خودروها را اخذ و اجازه ترخیص بدهند.

این مقام مسئول در خصوص اظهارات دو روز قبل دادستان تهران مبنی بر اینکه «طبق گزارش تازه پلیس فتا، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی ۹ هزار دستگاه، و نه ۶۵۰۰ دستگاه، است»،گفت: این مساله تا زمانی که مراجع قضایی و ذی ربط به گمرک اعلام نکنند به حوزه ما مربوط نمی شود و مرتبط با حوزه فعالیت سازمان توسعه تجارت است. بنابراین طبق آخرین اماری که بصورت رسمی از سوی مراجع قضایی به سازمان توسعه تجارت و ما اعلام شده، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی، ۶۵۰۰ دستگاه است. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا