بانکبانک و بیمهصوت

لزوم توجه به پژوهش در صنعت بانکداری

 

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور گفت: صنعت بانکداری نیازمند تحولات جدی بوده که برای تحقق این مهم باید به پژوهش و فناوری توجهی ویژه شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی دیواندری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: صنعت بانکداری در معرض تکنولوژی های حوزه های مختلفی مانند فناوری اطلاعات قرار دارد و نیازمند تحولات جدی است.

وی ضمن اشاره به اینکه صنعت بانکداری از کسب و کارهای مهمی است که در آستانه تغییر و تحول قرار داشته و به عنوان صنعتی پویا و رقابت پذیر از آن یاد می شود، اظهارداشت: پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی فکری تحقیقاتی بانک مرکزی و نظام بانکی برای ایجاد تحول در این صنعت نقش آفرینی می کند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر اینکه در صنعت بانکداری از ظرفیت دانشگاه ها و پژوهشگران بهره گیری می شود، ادامه داد: سالانه جشنواره ای به منظور تقدیر از پژوهشگران و کتب و مقالات برتر در حوزه نظام بانکی کشور برگزار می شود.

وی با اعلام این خبر که هشتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک فردا در سالن اجتماعات بانک مرکزی برگزار می شود، گفت: خوشبختانه در این مراسم از آثار منتخب حوزه پول و بانک و پژوهشگران برتر نظام بانکی تقدیر خواهد شد.

دیواندری با بیان اینکه در پژوهشکده پولی و بانکی متغیرهای کلان اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد، افزود: انجام برخی از پیش بینی ها در حوزه اقتصادی و رفع مشکلات در بانک مرکزی و بانک های کشور از دیگر اقدام های مهم این پژوهشکده است.

وی در ادامه برخی از اقدام های پژوهشکده پولی و بانکی را مرتبط با حوزه سیاستگذاری های اقتصادی و برخی دیگر را مربوط به مشکلات تکنیکی و فناوری دانست و اظهارداشت: نظام بانکی بستر مناسبی برای فعالیت پژوهشگران مهیا و ارتباط مطلوبی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور دارد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی به رادیو اقتصاد یادآور شد: بانک های کشور از دستاوردهای پژوهشکده پولی و بانکی در راستای پیشرفت و جذب و نگهداری مشتریان خود بهره گیری می کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا