بانکبانک و بیمه

تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی شرکتهای «گروه گرامی» از بانک پاسارگاد

بررسی جدیدترین صورتهای مالی بانک پاسارگاد، نشان می دهد “گروه گرامی” طی سالهای گذشته تسهیلات قابل توجهی از این بانک دریافت کرده اند که از جمله آنها، دریافت تسهیلات برای اطلس خودرو، آسان موتور، شرکت گلستان، شرکت محور ماشین و شرکت سیستم کیفیت فنون است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بررسی جدیدترین صورتهای مالی بانک پاسارگاد، نشان می دهد “گروه گرامی” طی سالهای گذشته تسهیلات قابل توجهی از این بانک دریافت کرده اند که از جمله آنها، دریافت تسهیلات برای اطلس خودرو، آسان موتور، شرکت گلستان، شرکت محور ماشین و شرکت سیستم کیفیت فنون است.

به گزارش صبحانه،موضوع واردات خودرو و افراد اصلی دخیل در آن، از جمله مهمترین و پرحاشیه ترین سوژه های اقتصادی در سالهای اخیر است که با فراز و نشیب های مختلفی همراه بوده؛ بویژه پس از افشای برخی تخلفات در واردات صدها دستگاه خودرو به کشور که موجب دستگیری برخی افراد مهم در این پرونده شده است.

این موضوع آنقدر اهمیت و حساسیت داشت که دادستان تهران اواخر مهرماه امسال در حاشیه نشست با معاونین دادسرای تهران و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه از دستگیری«مدیر شرکت ایرتویا» و یکی از کارمندان گمرگ در رابطه با پرونده خودرو‌های وارداتی خبر داد.

تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی شرکتهای «گروه گرامی» از بانک پاسارگاد

در عین حال، یکی از موضوعاتی که طی سالهای اخیر برای رسانه ها و افکار عمومی اهمیت داشته، اطلاع و آشنایی با غولهای اصلی واردات خودرو به کشور است که بر این اساس، روزنامه سازندگی با انتشار گزارشیدر تیرماه امسال، تلاش کرده سلاطین بازار خودروی ایران را معرفی کند.

طبق این گزارش، از جمله این افراد، خانواده”گرامی” هستند.سازندگی نوشته است: “گرامی‌ها تا آن‌جا که می‌توان در تاریخ عقب رفت بازرگان بوده‌اند. الان نسل سوم خاندان گرامی است که در بازار خودرو شناخته شده وگرنه پدربزرگ آن‌ها از شناخته‌شده ترین تاجران چای بوده است. البته حالا هم این تجارت خانوادگی را هم حفظ کرده‌اند و برند «گلستان» مال آن‌هاست. دو شرکت آسان‌موتور، نماینده هیوندایی و اطلس‌خودرو، نماینده کیاموتورز متعلق به آن‌هاست و نماینده جیلی‌موتورز چین در ایران هم هستند.”

اما بررسی جدیدترین صورتهای مالی بانک پاسارگاد، نشان می دهد “گروه گرامی” طی سالهای گذشته تسهیلات قابل توجهی از این بانک دریافت کرده اند که از جمله آنها، دریافت تسهیلات برای اطلس خودرو، آسان موتور، شرکت گلستان، شرکت محور ماشین و شرکت سیستم کیفیت فنون است.

نکته جالب در این خصوص، تسهیلات دریافتی توسط شرکت آسان موتور است که در گزارش مذکور، میزان خالص تسهیلات، ۱ هزار و ۴۹ میلیارد تومان ذکر شده و این رقم برای اطلس خودرو، ۵۰۰ میلیارد تومان، برای گلستان ۹۶ میلیارد تومان و برای محور ماشین، ۳۹۹ میلیارد تومان است!

در عین حال، نوع روابط “گروه گرامی” با بانک پاسارگاد به صورت “مدیریتی- مالکیتی” ذکر شده که نشان از این دارد که بانک مذکور و شرکتهای خانواده گرامی، روابط مالکیتی با یکدیگر دارند. البته وضعیت وثیقه این وام ها که بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان می شود نیز در این گزارش وجود دارد که جمعا بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان ارزش دارند اما نوع آنها، چک و اسناد وصولی است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا