بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ونزوئلا حقوق بازنشستگان کشورش را با ارز پترو پرداخت می‌کند

دولت ونزوئلا قرار است به‌صورت اجباری، پرداخت‌های ماهیانه بازنشستگان را، که پیشتر با ارز فیات این کشور یعنی بولیوار پرداخت می‌شد، از این به بعد با ارز رمزنگاری‌شده پترو پرداخت کند.

در خبرها آمده است که بازنشستگان این کشور، هر زمان که پرداخت‌های ماهیانه آنها انجام می‌شود، از طریق دریافت نوتیفیکیشن متوجه آن می‌شدند اما بار آخر، پیام دومی برای آنها ارسال شد با این مضمون که پرداخت این ماه آنها با پترو پرداخت می‌شود.

شاخص Café Con Lenche، نرخ تورم ونزوئلا را نزدیک به ۲۰۰ هزار درصد نشان می‌دهد و به این ترتیب بازنشستگانی که روی پاداش‌های دولتی حساب باز کرده بودند، روز به روز شاهد بی‌ارزش شدن پول‌ها و حساب‌هایشان بودند.

وب‌سایت کاراکاس کرونیکل می‌گوید که دولت ونزوئلا پول بولیوار را به حساب این افراد واریز کرده و سپس آنها را به ارز پترو که دارای پشتوانه نفتی است، برگردانده است.

چند ماهی است که این دولت برای استفاده افراد از ارز پترو فشارهایی وارد می‌کند و به گزارش سی‌سی‌ان، ونزوئلا به بانک‌های محلی خود دستور داده تا این ارز رمزنگاری‌شده را پذیرش و آن را به یک ارز رسمی جایگزین در کشور تبدیل کنند.

هرچند که دولت پرداخت ماهیانه بازنشستگان را به اجبار به صورت پترو درآورده اما هنوز مشخص نیست که چگونه این افراد می‌توانند از ارز پتروی خود استفاده کنند. همچنین دولت به شهروندان هم اعلام کرده که هزینه پاسپورتشان را تنها با پترو می‌توانند پرداخت کنند. البته این امکان برای این افراد وجود دارد که از طریق پورتال دولتی ارزهای رمزنگاری‌شده خودشان را به بولیوار تبدیل کنند؛ هرچند که فرایند چندان آسانی نیست.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور هم در توییتر لینکی را به اشتراک گذاشته که در هشت مرحله نحوه انجام این کار را توضیح می‌دهد.

منبع: CCN

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا