بورس

بورس این هفته خود را چگونه گذراند؟

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته گذشته، ۲.۶درصد کاهش یافت و در انتهای معاملات روز چهارشنبه به ارتفاع ۷۵ هزار و ۹۸۲ واحد سقوط کرد.

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته گذشته، ۲.۶درصد کاهش یافت و در انتهای معاملات روز چهارشنبه به ارتفاع ۷۵ هزار و ۹۸۲ واحد سقوط کرد.
شاخص کل بورس به علت فشار فروش در گروه خودرو در روز شنبه بر مدار نزولی قرار گرفت و در پایان معاملات این روز به کانال ۷۷ هزار واحدی عقبگرد کرد.

در بازار روز یکشنبه نیز، شاخص کل بورس تحت فشار فروش در گروه خودرو، ۳۷۸ واحد کاهش یافت. در این روز با متوقف شدن نماد شرکت سایپا از فشار فروش بر سایر نمادها کاسته شد و بعضی صف فرو‌ش‌ها جمع‌آوری شدند حتی در بعضی موارد به درصدهای مثبت نیز، رسیدند.

اما در جریان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس تغییر مسیر داد و در نهایت۶۰ واحد افزایش کرد. این شاخص بیشتر تحت تاثیر سهام شرکت‌های همراه اول، مخابرات، سنگ‌آهنی‌ها و پالایشگاهی‌ها قرار گرفت و در انتهای معاملات این روز، در ارتفاع ۷۷ هزار و ۱۰۶ واحدی قرار گرفت. از دلایلی که در معاملات این روز مانع از رشد شاخص شد، صف فروش در سهام زامیاد بود که باعث شد تا این گروه سایر سهام گروه خودرو را منفی کند؛ در نتیجه با منفی شدن گروه خودرو کلیت این بازار تحت تاثیر قرار گرفت.

در بازار روز سه‌شنبه باز هم شاخص به مسیر کاهشی خود بازگشت، به طوریکه با تشدید فشار فروش در گروه خودرو، کاهش قیمت جهانی سنگ‌آهن و اخبار ضد و نقیض در خصوص مسائل سیاسی این بازار با ریزش مواجه شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته‌، با اعلام خبر عدم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ایران‌خودرو در کدال که باعث تشکیل صف‌فروش‌های سنگین شد، شاخص به مسیر نزولی خود ادامه داد و در حالی به معاملات خاتمه داد که ۶۴۷ واحد کاهش پیدا کرد و به ارتفاع ۷۵ هزار و ۹۸۲ واحد سقوط کرد. در مجموع هفته‌ای که گذشت، هفته‌ای منفی برای بورس تهران رقم خورد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا