انرژی

وجود ٣۵ تا ۴٠ مخزن نفتی و گازی کشف‌شده توسعه‌نیافته در کشور

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت از وجود حدود ٣۵ تا ۴٠ مخزن نفتی و گازی کشف‌شده توسعه‌ی نیافته در کشور خبر داد و گفت: اکتشاف از توسعه و تولید در ایران جلوتر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدصالح هندی در نشستی که امروز برگزار شد، با بیان این‌که در همه دنیا صنعت نفت مبتنی بر فناوری و علم است، اظهار کرد: صنعت نفت ایران هنوز این جایگاه را پیدا نکرده و مبتنی بر عملیات است. یکی از اهداف امضای قراردادهای خارجی، فناوری‌های نو است.

وی افزود: به نظر من در بحث پژوهش، بیش‌تر از مشکلات مالی، مشکل دانشی و مدیریتی داریم. یکی از دلایل این موضوع هم این است که در وزارت نفت، میانگین دانش درباره مقوله فناوری کم است.

همچنین بخوانید

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با تاکید بر این‌که برای مشکلات امروز صنعت نفت باید  ١٠ سال پیش فکر می‌کردیم، توضیح داد: مقوله پژوهش و فناوری دیربازده است و برای مشکلات امروز نمی‌توان از فناوری استفاده کرد.

مذاکره با ایرانی‌ها برای توسعه بلوک‌های اکتشافی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت در ادامه درباره برگزاری مناقصه بلوک‌های اکتشافی با شرکت‌های خارجی گفت: با خروج آمریکا از برجام امکان برگزاری مناقصه وجود نداشت. شرکت‌های E&P قابلیت توسعه بلوک‌ها را دارند. باید چهار شرکت کنسرسیوم تشکیل دهند و در یک سال آینده، سه یا چهار بلوک اکتشافی با مجریان داخلی توسعه خواهند یافت.

هندی با تاکید بر این‌که هدف برگزاری مناقصه جذب سرمایه خارجی بود، گفت: شرکت‌های خارجی به‌دلیل تحریم حاضر به شرکت در مناقصه نشدند و ترجیح دادیم مناقصه را با ایرانی‌ها برگزار نکنیم. البته این به معنی ترک تشریفات نبوده و مذاکره است. هدف هم بلوک‌های مرزی است.

به گفته وی، در میانه و بستان‌آباد، احتمال وجود منابع هیدروکربوری وجود دارد اما این احتمال در همدان بسیار ضعیف است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا