صنعت، معدن، تجارت

برای کاهش قیمت خودرو باید برنامه ریزی کنیم/منابع کشور کم‌ نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منابع کشور کم نیست اما وقتی ندانیم به کجا می رویم این منابع به هدر می رود، درباره بازار خودرو نیز گفت: برای کاهش قیمت و متعادل کردن آن باید تلاش کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل ایمیدرو  گفت: وضع وجود در ایمیدرو بر اساس رهنمود های رهبری و رییس جمهور مبنی بر تقویت و تولید ایرانی باید حفظ شود که بر این اساس، ظرفیت های کنونی باید مورد استفاده واقع شود به نحوی که به عنوان حفظ وضع فعلی تولید و اشتغال یک فعالیت جهادی است و نیازی به بخشنامه و مصوبه ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شرایط جدید، این وظیفه همه است که از تامین مواد اولیه تا سایر نیازمندی ها، برای حفظ وضع موجود گام بردارند و وظیفه داریم برای کالاهای اساسی برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز جلسه ای برای خودرو بود که برای برآورده شدن توقعات مردم مثل کاهش قیمت خودرو یا متعادل کردن آن باید تلاش کرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از اظهاراتش ادامه داد: در حوزه معدن و صنایع معدنی و نقشی که این حوزه در اقتصاد ملی دارند، باید به این نکته اشاره کرد که در حد منابعی که خداوند به ایران عطا کرده، معدن جزو بخش های پرپتانسیل ها است. با وجود اکتشافات ناچیز اما سهم ما در حوزه معدنی ۱.۳ اعلام شده و سهم ما بر اساس آمار ایمیدرو که بسیار کم است.

رحمانی با تاکید بر اینکه معدن یکی از بخش هایی است  که باید برای سرمایه گذاری به آن سمت برویم و دلیل انتخاب غریب پور نیز همین بوده است گفت: از غریب پور انتظار نمی رود داخل معدن برود اما سرمایه گذاری در این حوزه را باید رونق بدهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در حوزه معادن امروز با توجه به تحریم ها ارز حاصل از واحد های معدنی و همچنین اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه زنجیره ارزش فلزات اساسی شامل فولاد سنگ آهن و مس امروز تکمیل تر شده و امروز نسبت به سال های قبل خام فروشی کمتری شده است، تاکید کرد: معدن و صنایع معدنی جزو اولویت های ما است و هر چه بیشتر بتوان زنجیره را تکمیل کرد آسیب پذیری کمتر خواهد بود؛ ۴۰۰ منطقه امید بخش در سال های اخیر شناسایی شده و پیش بینی حداقل سه پروژه مگا سایز در این بین می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای خودرو و لوازم خانگی و پوشاک برنامه داریم و در حوزه معدن نیز حتما باید فناوری های جدید و استارت آپ ها را اجازه ورود داد، گفت: حدود دو سال از خدمت دولت کنونی باقی مانده و اگر درست برنامه ریزی نکنیم و اختصاص بهینه ندهیم معلوم است که با بیشترین بودجه باز هم کسری خواهیم داشت. منابع کشور کم‌ نیست اما وقتی ندانیم به کجا می رویم این منابع هدر می رود.

رحمانی تاکید کرد: نقشه راه در اکتشاف وجود دارد اما باید برنامه ریزی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا