امور زیربناییراه و ساختمان

جایگاه مناسب ایران در ساخت شناورها و تجهیزات سکوهای نفتی/دریانوردی؛نیازمند فناوری‌های نوین و دیجیتال است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با استفاده از تکنولوژی های جدید، شناورهای کشور را ایمن‌سازی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هادی حق‌شناس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در کیش،گفت: امروز دریانوردی نیازمند فناوری‌های نوین و دیجیتال مجهز است تا بتواند با شرایط بهتری فعالیت کند.

وی با اشاره به اهمیت دریا و نقش آن در اقتصاد و زندگی مردم که غیرقابل انکار است،تصریح کرد: کشورهای صاحب دریا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های خود برنامه راهبرد دریا تدوین و اهداف سیاسی، اقتصادی، خود را مشخص می‌کنند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید به نقش نیروی انسانی، افزود: در برنامه‌های راهبردی دریایی نیروی انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیریت صحیح نیروها موجب افزایش قدرت دریایی کشورها می‌شود.

حق‌شناس اضافه کرد: صنعت دریایی، صنعتی متنوع است و از صنایع فراساحلی کشتی‌سازی کشتیرانی حمل‌ونقل دریایی و … را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه به جایگاه ایران در صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: ایران جایگاه مناسب در ساخت شناورها و تجهیزات سکوهای نفت و گاز دارد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: چالش‌های اساسی مالکان کشتی تردد ایمن است، گفت: امروز استفاده از تکنولوژی‌های جدید و اینترنت اشیا تحول عظیمی در حمل‌ونقل دریایی به وجود آورده است و ما نیز باید با استفاده از این تجهیزات و همچنین آموزش کاربری این تکنولوژی‌ها، شناورهای کشور را ایمن‌سازی کنیم.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا