بورسبین الملل

نیم نگاهی به آخرین وضعیت متانول در بازارهای جهانی

با وجود رشد اندک قیمت متانول وارداتی در بازار چین در هفته گذشته، سطح بالای موجودی‌ در کوتاه‌مدت مانع از شتاب‌ روند قیمتی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بنا بر گزارش نشریه پلاتس، با توجه به سطح بالای موجودی‌ متانول در کشورهای مختلف آسیایی که پوشش دهنده تقاضای کاربران نهایی متانول است، انتظار نمی‌رود روند قیمتی متانول در هفته جاری بهبود یابد.

متانول وارداتی بازار چین هفته گذشته کار خود را با نرخ ۲۷۶ دلاری به ازای هر تن به پایان برد. در این میان سطح بالای موجودی‌ این محصول، فروشندگان را به کاهش قیمت وادار می‌کند.

بنا به ارزیابی پلاتس، میزان موجودی متانول در ژیانگسو چین در هفته گذشته معادل با ۳۸۱ هزار تن بوده که افزایش ۵۵ هزار تنی نسبت به هفته اول ماه دسامبر را نشان می‌دهد. در کره‌جنوبی و تایوان نیز  انتظار می‌رود مازاد عرضه نسبت محدودیت‌هایی را برای خرید بیشتر ایجاد کند.

در این میان پلاتس گزارش داده است که مازاد عرضه باعث شده است تا محموله‌های متانول که از مبدا ایران به فروش می‌رسند با تخفیفی یک درصدی نسبت به قیمت بازار نقد، به خریداران پیشنهاد شوند.

با وجود ضعف کنونی در روند متانول، برای سال آینده میلادی تحلیلگران انتظار روند بهتری را با افزایش تقاضای متانول ناشی از راه اندازی واحدهای جدید متانول به اولفین دارند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - صدرا خلف

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا