امور زیربناییراه و ساختمان

ایران با هوشمندی پیروز جنگ تجاری با آمریکا خواهد بود/ کشتیرانی ایران در جایگاه سیزدهم جهان

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا در جنگ تجاری با ایران موفق نخواهد شد،‌گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ رتبه بیست و سوم دنیا را داشت و امروز به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد سعیدی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران ظرفیت‌ها و مزیت‌های قابل توجهی دارد که اگر با دقت به آن توجه و راهبردها  را بر آن اساس تنظیم کند، حتما می‌توان ایران را باشکوه‌تر از گذشته معرفی کرد. 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و هدفگذاری‌ها مبتنی بر دانش روز،‌ در توسعه صنایع دریایی مهم است .

وی با بیان اینکه نباید منابع را اتلاف کرد، افزود: امروزه مدیریت منابع مهمترین ضرورت دنیا است و در هیچ جای دنیا منابع نامحدود وجود ندارد. 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: بسیاری از شیپ‌یاردهای اروپایی برای ساخت کانتینربرها به سمت کشورهای آسیای شرقی حرکت کرده است از اینرو ما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: ما مزیت‌های زیادی در صنعت کشتی‌سازی داریم و جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان قوی در این حوزه فعال هستند.

بسیاری از کشورهای منطقه در تعمیرات متمرکز شده‌اند

سعیدی ادامه داد: باید بدانیم که مزیت کشور کجاست، که آیا مزیت ما در ساخت کشتی است که پانزده سال به طول بینجامد یا در ساخت شناورهایی است که دو ساله آنها را می‌سازیم و یا اینکه مزیت ما ورود به حوزه تعمیرات کشتی است. 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، ناوگان بزرگی دارند که اگر شیپ‌یاردهای داخلی در حوزه تعمیرات اساسی متمرکز شوند، ما به آنها تضمین می‌دهیم که حتما در طول سال مشتری خواهند داشت و همه تعمیرات اساسی خود را به آنها می‌سپاریم و نیازی به کشورهای دیگر در این حوزه نخواهیم داشت. 

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای منطقه در تعمیرات متمرکز شده‌اند، ضرورت دارد با کمک نفتکش کشتیرانی جمهوری اسلامی مسیر توسعه بر حوزه تعمیرات افزایش یابد. 

نبرد ایران با آمریکا نبرد لجستیک است

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما شرایط ویژه‌ای در بعد بین‌المللی و اقتصاد داخلی حمل و نقل داریم، نبرد فعلی آمریکا با ما بی‌تردید نبرد لجستیک است و قطعا اگر در این حوزه موفق نشوند، تحریم‌های آنها مثمرثمر نخواهد بود، به همین دلیل است که کشتیرانی جمهوری اسلامی تحت تحریم قرار می‌گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر ضرورت دارد ما با درک شرایط درست، اختلافات داخلی را کنار بگذاریم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: باید دست ناوگان بزرگی نظیر نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باز باشد و از تسهیلات ویژه استفاده کنند، اجازه ندهیم در نبرد لجستیک این دو ناوگان بزرگ عقب بیفتند که در این صورت است که آمریکا سر جای خود می‌نشیند. 

آمریکا در جنگ تجاری موفق نخواهد شد 

وی افزود: دنیا، دنیای ده سال پیش نیست که اهرم‌ها محددود باشد، تنوع در تجارت دریانوردی اجازه نمی‌دهد که نقشه‌هایی از خارج کشور علیه ما پیاده و عملیاتی شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی گفت: ‌شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ رتبه بیست و سوم دنیا را داشت و امروز به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است. 

وی تأکید کرد: در جنگ تجاری آمریکا با ما، آمریکا موفق نخواهد شد و ایران با هوشمندی و تفکر به اهداف خود دست خواهد یافت.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا