صنعتصنعت، معدن، تجارت

برگزاری هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت

 

هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت معدن و تجارت با حضور برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و رئیس کمیته علمی این جشنواره، گزارش کمیته علمی و فرایندهای ارزیابی و انتخاب برترین های هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت معدن و تجارت را ارائه کرد.

ابوالفضل کیانی بختیاری در سخنان خود به معرفی پارادایم “جامعه ۵ ” بعنوان رویکرد جدید پس از انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و زیرساخت ها و الزامات مهم نظام پژوهش، آموزش، فناوری و مدیریت در جامعه ۵ را تشریح نمود.

کیانی بختیاری با اشاره به ضرورت آماده سازی کشور برای مواجهه، پذیرش و توسعه موج چهارم صنعت و جامعه ۵ ، اظهار داشت: برای تسهیل پذیرش و توسعه این رویکرد پنج دیوار و مانع باید فرو ریخته شود که عبارتند از “تفکر دولتی”، “قوانین بازدارنده”، “موانع نوآوری فناورانه”، “عدم تعهد منابع انسانی” و “پذیرش کاربران”.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان، پیش‌نیاز‌های تحقق جامعه ۵ در کشور از جمله “ایجاد اکوسیستم و پلتفرم های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری بر اساس نیاز همه ذینفعان”، “توسعه پژوهش های کاربردی و مساله محور از طریق جمع سپاری و شبکه گستری میان صنعت و دانشگاه”، “استقرار صنعت ۴ در بسیاری از صنایع کشور به‌عنوان پیش‌نیاز جامعه ۵” و “استقرار و بهره‌برداری از فرصت‌های نظام ملی نوآوری در جهت تحقق جامعه ۵ ” را برشمرد و بر تناسب قوانین و مقررات کشور با اقتضائات صنعت ۴ و جامعه ۵ تاکید نمود.

در این جشنواره بیش از۷۰ واحد نمونه در زمینه آموزش، پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی معرفی و قدردانی شدند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا