انرژی

قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر پیش‌بینی‌های رشد ذخایر آمریکا و تولید نفت شیل، بیش از یک درصد سقوط کرد و برای سومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۱ سنت یا ۱.۲ درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به ۵۸.۹۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت بیش از چهار درصد در سه روز گذشته کاهش داشته است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۰ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۲۷ دلار در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

هر دو قیمت پایه نفت آمریکا و برنت از اوایل اکتبر به دنبال رشد چشمگیر ذخایر جهانی بیش از ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند و نفت آمریکا اکنون در پایین‌ترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۷ معامله می‌شود.

به گفته معامله‌گران، نگرانی‌ها نسبت به تقاضای آتی برای نفت در بحبوحه ضعیف‌شدن رشد اقتصاد جهانی و تردیدها نسبت به اثربخش بودن کاهش تولید از سوی اوپک و متحدانش، قیمت‌های نفت را تحت فشار منفی قرار داده است.

هیو فریم، یکی از مدیران شرکت “فریم فاینس” در این باره گفت: اوپک با هدف متعادل کردن بازار به دنبال کاهش تولید است. با این حال آمار کاشینگ اوکلاماها همچنان مازاد عرضه را نشان می‌دهد. این مساله به خصوص با توجه به کندی رشد اقتصاد جهانی، چندان به مذاق بازار خوش نیامده است.

به گفته معامله‌گران، ذخایر در کاشینگ که هاب تحویل معاملات وست تگزاس اینترمدیت است در هفته منتهی به ۱۴ دسامبر بیش از یک میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است.

در این بین اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: تولید نفت از هفت منطقه بزرگ شیل تا پایان امسال برای نخستین‌بار به ۸.۰۳ میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت “فیلیپ فیوچرز”، افزایش سطح تولید شیل آمریکا به همراه کندی رشد اقتصاد جهانی ممکن است تلاش‌های اوپک برای متعادل کردن بازار را بی‌اثر کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند: اکنون که قیمت نفت کاهش پیدا کرده تولید کنندگان شیل غیرسودآور ممکن است فعالیت‌شان را متوقف کرده و عرضه را کاهش دهند، اما این کار زمان می‌برد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا