صنعت، معدن، تجارتصوت

برخورد جدی با پوشاک قاچاق در سطح عرضه

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از برخورد جدی با پوشاک قاچاق از یکم دی ماه سال جاری در سطح عرضه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  بهرام شهریاری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه محصولات برندهای خارجی فاقد گواهی و شناسه کالا در سطح عرضه قاچاق محسوب می شود، افزود: طی دو سال گذشته دستورالعمل نوع فعالیت برندهای خارجی در ایران تهیه و قانون شناسه کالا برای پوشاک تصویب و ابلاغ شده است.

وی اظهارداشت: بطورکلی از یکسال گذشته تاکنون با عملیاتی شدن دو قانون مورد نظر ۴۰ برند خارجی نسبت به دریافت شناسه کالا اقدام و فعالیت خود را به صورت قانونی در ایران ادامه داده اند.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: بدون شک با عملیاتی شدن دو قانون مدنظر زمینه برای برخورد با پوشاک قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ هزار دلاری در کشور فراهم خواهد شد.

وی همچنین گفت: محصولات برخی از برندهای فاقد گواهی و شناسه از یکم مرداد ماه سال جاری به عنوان کالای محرز قاچاق محسوب می شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه متاسفانه طی پنج ماه گذشته در سطح عرضه با برندهای مورد نظر هیچ برخوردی صورت نگرفته است، افزود: واقعیت اینکه ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا با فشارهای زیاد از سوی بخش خصوصی با استناد به دوقانون مربوطه ضمن انتشار اطلاعیه ای از یکم دی ماه سال جاری در سطح عرضه با پوشاک قاچاق برخورد جدی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته تمامی ثبت سفارش های پوشاک که به صورت قانونی وارد کشور شده دارای شناسه کالا بوده است، اظهارداشت: تولیدکنندگان کشور پوشاک باید با بهبود کیفیت کالاهای خود ضمن رقابت با محصولات خارجی بتوانند رضایت مشتریان داخلی را جلب کنند.

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران به رادیو اقتصاد یادآور شد: ناگفته نماند در مرحله نخست با برندهایی در سطح عرضه برخورد می شود که در مجتمع های مشخص با فضاهای بزرگ بدون دریافت گواهی و شناسه کالا مبادرت به فروش محصول خود می کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا