بین الملل

ترامپ دور دوم پرداخت کمک تجاری به کشاورزان آمریکا را تائید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: مجوز پرداخت دور دوم از بسته کمک ۱۲ میلیارد دلاری به کشاورزان آمریکا را تائید شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد: مجوز پرداخت دور دوم از بسته کمک ۱۲ میلیارد دلاری به کشاورزان آمریکا را تائید شده است. این بسته برای کمک به کشاورزانی طراحی شده که از جنگ تجاری بین چین و آمریکا آسیب دیده‌اند تا به این ترتیب، رای‌دهندگان کلیدی ترامپ راضی باقی بمانند.

ترامپ در توییتر خود نوشت: امروز من به وعده خود در مورد دفاع از کشاورزان و باغ‌داران آمریکا که از اقدامات تلافی‌جویانه ناعادلانه کشورهای خارجی آسیب دیده‌اند، عمل می‌کنم.

وی گفت: من به سونی پردو، وزیر کشاورزی مجوز داده‌ام تا دور دوم پرداخت‌های تسهیلات بازار را انجام دهد.

وزارت کشاورزی آمریکا در ماه جولای پس از این که چین در تلافی تعرفه‌هایی که آمریکا بر واردات آن کشور وضع کرده بود، تعرفه‌ای ۲۵ درصدی بر واردات دانه سویا به چین وضع کرد، برنامه کمک به کشاورزان را آغاز کرد. در اواخر آگوست اولین دور پرداخت‌ها تحت این برنامه انجام شد و کشاورزان مشتاقانه منتظر دریافت دور دوم پردات‌ها بودند.

قبلا انتظار می‌رفت که دور دوم این پرداخت‌ها در در اوایل دسامبر انجام شود، اما با مسائلی که بین وزارت کشاورزی و دفتر مدیریت بودجه کاخ سفید به‌وجود آمد، نیاز برای پرداخت‌های دور دوم زیر سوال رفت. آنها امیدوار بودند که با ادامه روند مذاکرات، چین دوباره محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا